Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vu+ Solo2 min upplevelse!

  1. #1
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger

    Vu+ Solo2 min upplevelse!

    Kort Redogörelse:
    Vill bara säga att nu efter ett par veckors testande av denna box så är jag glatt överaskad av hur smidigt allt fungerar.
    Jag köpte den på Almsat i GBG och till ett pris av 2499kr fick den direkt i handen en fördel att bo i närheten av GBG
    Men den går även att beställa från flera leverantörer via nätet och till ett kansek lite bättre pris (Tror att Zulanit.com har det lägsta idag)

    Har testat både BH och OpenPli och fastnade tillslut för OpenPli 4
    Jag gillar att boxen är otroligt snabb och även om fjärrkontrollen i bland inte riktigt vill vara med men det kan även vara så att boxen står en bit nedanför tv bänken som gör att kontakten mellan box och fjärr ibland inte lyckas direkt så är det ändå en super box i mina ögon.
    Boxen är lätt att lära sig då mjukvaran känns igen från DB och även från övriga Linux boxar så att gå från DB till Vu+ var för mig inga direkt stora problem (en och annan fråga fick jag dock ställa här på forumet) men inget som inte löst sig med den expertis som finns att tillgå här.

    Så med den korta redogörelsen så kan jag bara konstatera att till det priset så slår den de flesta boxarna idag på marknaden.

    Ett par varningar dock om du funderar på en Vu+ Solo2
    För det första se till att du skaffar en orginalbox och att den verkligen är en Orginal box.
    För det andra se till att du har förankrat det hela i hemmet (Hos Frun) som troligen vant sig vid att hantera den tidigare boxen och vilket kan ge en hel del diskutioner
    För det tredje se till att du har mycket tid över för det blir lätt beroendeframkallande att sitta framför boxen och leka

    Så funderar du på en ny box så rekommenderar jag starkt denna.
    Senast redigerad av wizz den 2014-03-14 klockan 10:23.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Vill bara säga tack. Jag har haft en liknade upplevelse för Duo2. Och tänkte skriva in mina erfarenheter. Så det kommer snart. Du har sporrat mig

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Har precis skaffat mig en duo2.. Blandade känslor än, mest pga av att jag inte gillar upplägget av displayerna i openpli. Har kört openpli på min dm8k i 2,5 år o gillat den. Kör just nu BH 209, allt känns bra, men få inte egpn på viasat att funka .

    Håller annars med om originalbox, detta är faktiskt min första icke klon. Känns rätt skönt o slippa tänka på vad man stoppar i den.

    I övrigt sjukt nöjd med prestandan. Är ju van vid att det tar ett par min o starta upp boxen, nu gick det väl på under 30 sek! Transcodingen funkar ok, dock gör slingboxen ett bättre jobb ( blir väl kanske bättre med fiber till hösten).

    Nån som har testat några andra imagesar, t ex VTI?
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Kan bara instämma Solo2 är riktigt bra och så skönt med 1Gbit interfacet... Sista två köpen har blivit Solo2 nu, som jag tycker spöar mina andra två DM7020HD burkar...

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Har en ny Solo2 !
    Av Noddan60 i forum Vu+
    Svar: 67
    Senaste inlägg: 2014-01-11, 11:04
  2. VU+ Solo2
    Av maur i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 21:31
  3. DCC och VU+ Solo2
    Av maur i forum Vu+
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 04:38
  4. Vu+solo2 sub?
    Av kurdsson i forum Vu+
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 19:55
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-10, 11:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss