@teeo menar du att du använder mp2 tvserver nativ (ver 3.5) och fått det att funka med flera kort och mdapi? eller att du använder samma ver av tvserver som ligger i mp1.
@teeo menar du att du använder mp2 tvserver nativ (ver 3.5) och fått det att funka med flera kort och mdapi? eller att du använder samma ver av tvserver som ligger i mp1.
Känns som att lösningen att skapa en tom fil "TvService.exe" känns bättre, då denna MDAPI inte är av senaste snitt direkt (förutom kodändringen för detektering av MP2 då).
..men skall testas
Senast redigerad av rolrn den 2015-11-23 klockan 19:43.
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
Slänger in en fråga i denna tråd.
Har testat som i tråden och får det att "fungera".
Problemet är bara att bilden funkar i några minuter, sen blir den helt randig i några minuter för att sedan komma tillbaka och sen vet jag inte hur det blir, för jag tröttnade och det verkar även som att datorn segade ner sig.
Är det någon annan som haft samma problem?
Nope, har inte detta problem. Har iofs. endast kört detta i "testbänken" och inte långa perioder..
Servern har inget med bilden att göra. Prova kör klienten på en annan dator om du har en "klen" server.
Du har troligen ett problem med codec.
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
Vad menar du med att servern inte har något med bilden att göra, är det inte där som bilden kodas upp med hjälp av MDAPI?
Jag använder samma server och klient som jag kör Mediaportal 1 på dagligen och där funkar det utan problem, så om det beror på att klienten eller servern är för klena, så ska nog Mediaportal teamet tänka om, för det är väl inte meningen att det ska bli "tyngre" att köra TV bara för att man byter till MP2?
Kan iofs ha att göra med codecs, har inte koll på hur man ställer in det i MP2, får kolla på det i helgen.
Hej!
En liten uppdatering.
Installerade den senaste versionen av MP2 (MediaPortal 2 Spring'16 Release Candidate (2016-03-25)) och med den så fungerar inte MDAPI versionen jag gjorde.
Testade med en gammal version av MDAPI (från 2009-12-08) och en tom "TvService.exe" och då fungerar det.
Hoppas den versionen kommer fungera ett tag framåt ...
Hej!
Då var denna tråden aktuell igen.
Idag släpptes Mediaportal 2.1 och är en "release" version.
Har gjort en snabbtest utan att få MDAPI att fungera.
Om någon får det till att lira så får ni gärna skriva en kommentar här.
Fungerar inte tricket att skapa en fil "TvService.exe" längre menar du?