Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem med flashning av 500+

  1. #1

    Problem med flashning av 500+

    Hej!

    Efter ett antal olika problem med min 500+ har jag bestämt mig för att testa om den mår bättre av en ny image och tänkte lägga på OpenPLI.

    Jag ställde boxen i Stop läge med hjälp av Telnet utifrån vad som beskrivs i installationsmanualen på OpenPlis sida och när jag via webläsaren ansluter till boxen får jag upp bootloader webinterfacet så allt är lugnt så långt.

    Jag trycker på firmware upgrade och får upp sidan för flashningen och väljer först filen jag vill flasha och trycker sedan på flash och då händer absolut ingenting. Har testat med olika webläsare och olika datorer men med samma resultat.

    Nån som har nån idé?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kommer inte ihåg men tror det va något med att ta en äldre webbläsare så skulle det funka

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Har du testat detta?
    IE (tex (Windows 7 Explorer 11)
    Välj verktyg
    - inställningar för kompatibilitetsvyn
    - lägg till ipnr som dreambox har fått
    klart
    nu ska det gå att flasha!

  4. #4
    Tack så mycket för hjälpen! Funkade fint med en äldre webläsare.

    Dock har jag nu ytterligare ett problem som känns avsevärt värre tyvärr... Flashade boxen med den senaste nightlyn som fanns för dm500+ och allt så ok ut under flashen, och jag fick meddelande om att den var klar. Boxen startades om men går nu inte förbi startsidan med kartan och openpli-texten. Både den gröna och den röda lampan på boxen lyser med konstant sken. Hittar inte heller den i min router så jag har ingen ip att försöka ansluta mot.

    Antar att det är till att skaffa sig en nollmodemskabel för att försöka rädda den eller har ni några andra idéer?

  5. #5
    Ok, en liten update då. Har nu testat att flasha om den med senaste nightlyn med hjälp av nollmodem och dreamup. Samma resultat där, hänger sig vid splash-screen och röd och grön lampa lyser konstant.

    Testade, för felsöknings skull, att slänga på den sista versionen av Gemini som finns att dra ner från filarkivet. Tyvärr fortsatt med samma problem. Får upp Gemini-loggan men sen stannar den. Märkte iofs precis att den efter en stund gjorde en omstart och stannade i samma läge igen (möjligt att den gjort det med PLI med, men inget jag lagt märke till).

    Känns som om boxen är rätt körd, eller är det något jag missar?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kan väl vara värt att prova med en originalimage från Dream Multimedia och se om det gör skillnad?
    http://www.dream-multimedia-tv.de/downloadcenter#DM500_
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Yes, kom på det själv precis så jag håller på å trycker in den nu. Frågan är väl bara vad man hittar på sen, om det ens är någon idé att försöka flasha på nått annat igen om den skulle gå igång.

  8. #8
    Tyvärr exakt samma resultat med orginal-image. Stannar på precis samma ställe.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu är jag inte expert just på 500+ boxen men det finns väl ett par saker att kolla på.
    1. Vet ej om det finns kloner av 500+ men är det 100% säkert en originalbox? Annars kanske den ska ha en patchad image.
    2. Dåligt Power supply kan ge väldigt konstiga fel. Prova med annat Power supply om du har möjlighet eller försök mäta spänningen från det du har så att inte spänningen droppar långt under 12V vid belastning.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    1. Helt hundra är jag inte, men typ 99,9 i alla fall Vill minnas att jag redan kollat upp det en gång tidigare. Visst kan man kolla serienumret på dream multimedias sida?
    2. Ska kolla detta omgående!

Liknande ämnen

  1. DM500HD (sim 210E) Problem med flashning
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-28, 20:51
  2. Problem med flashning av DM7025+
    Av snukke i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 05:28
  3. Problem med flashning
    Av joakim79a i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 20:38
  4. problem vid flashning och DM800
    Av card i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 20:32
  5. Problem vid flashning av dm600
    Av Häggman i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 17:33

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss