Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Problem Vu+ Blackhole och mgcamd 1.35

  1. #1

    Problem Vu+ Blackhole och mgcamd 1.35

    Hej Använder Vu+ duo2 med Blackhole 2.0.9 och mgcamd 1.35 och har ett mycket enerverande problem.
    Boxen klarar bara av att koda av 6 st kanaler åt gången. Kan zappa mellan dem utan problem, men när jag kommer till den sjunde kanalen så blir det black screen(kodad kanal) kan gå tillbaka och se de tidigare kanalerna om jag vill. Efter omstart av boxen kan jag välja 6 nya (valfria) kanaler att zappa mellan hur många gånger som helst, men aldrig fler än 6 kanaler.
    Håller på att bli vansinnig. Någon som har en idé om vad som kan vara fel.

    /Froggen

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vad säger serverloggen när du inte får bild?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Har tyvärr inte servern på samma ställe som boxen, så det kan jag tyvärr inte svara på just nu.
    Är det en info som behövs för att eventuellt lösa problemet (fungerade utmärkt med min gamla dm600pvr)?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det låter som ett egendomligt fel som jag inte känner igen. Så allt som kan ge mer information är ju bra.
    Alternativt kan du prova att köra CCcam som klient på Vu+ boxen med en N-line istället och se om det går bättre.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Problemet löst.
    Visade sig att mgcamd inte klarade av att identifiera kretsarna i boxen på ett korrekt sätt. Så efter en enkel förändring i mg_cfg så löste sig problemet.
    Ändrade helt enkelt under "# Box type" från B {00} till B {06} sen fungerar allt som en dans.

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Froggen Visa inlägg
    Problemet löst.
    Visade sig att mgcamd inte klarade av att identifiera kretsarna i boxen på ett korrekt sätt. Så efter en enkel förändring i mg_cfg så löste sig problemet.
    Ändrade helt enkelt under "# Box type" från B {00} till B {06} sen fungerar allt som en dans.
    Roligt att du fick igång det!
    Det där med B: {06} är ett känt fenomen och den inställningen behöver göras i alla nyare Enigma 2.
    Det brukar dock bli helt svart i rutan om den står fel så det var därför jag inte kände igen din felbeskrivning.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    jag har lite samma problem med min Vu+ Duo...

    har funkat klockrent tills jag igår uppdaterade till Open PLi 4.... nu får jag 2-3 kanaler jag kan zappa mellan, alla andra är svarta.. kan det vara samma fenomen?...

    kan det hjälpa med att byta softcam??.. är helt ny på detta och polaren som har servern har inte en aning!


    ibland går det "lura igång" kanaler genom att starta om SoftCam.. men inte alltid.. rätt jobbigt dessutom..
    Senast redigerad av wristel den 2014-09-06 klockan 09:22.

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du kan alltid prova att ändra till:
    B: {06}
    i mg_cfg och se om det hjälper.

    Det är en enkel test du kan göra. Prova det och återkom sedan om inte det hjälpte.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    funkade även för mej!...

Liknande ämnen

  1. mgcam på Blackhole 1.4.4
    Av MrStek i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-04, 11:05
  2. mgcam på Blackhole 1.4.4
    Av MrStek i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 00:46
  3. Blackhole v.0.11
    Av NickeLenkan i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 14:43
  4. mgcamd i nabilo blackhole
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 21:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss