Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Kanaler som kräver HD-box från den 30 april

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jaha säger ni det, då kanske man valt att köra DVB-S2 när man gått över till mpeg4. Äsch, inte vet jag. Än så länge så har inga vanliga kanaler via CD blivit pairade, utan det gäller HD kanalerna, än så länge i alla fall.

    jo1, jag har pairat kort, men har inte testat, inte orkat. Men jag tror dessa kort även funkar i äldre boxar. Det är de nya boxarna som INTE fungerar om man inte kopplar kortet till dem. Varför vet jag inte, men man måste aktivera korten via kundtjänst. Korten måste knytas till boxen för att fungera.

  2. #12
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    Tv4 Sport SD hos CD funkar inte längre för mig, konstigt nog så funkar Tv4 Sport SD på mitt Viasat kort.....borde inte den sändningen oxå försvinna..? Gör nog det i dagarna....
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

  3. #13
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av MyB5 Visa inlägg
    Tv4 Sport SD hos CD funkar inte längre för mig, konstigt nog så funkar Tv4 Sport SD på mitt Viasat kort.....borde inte den sändningen oxå försvinna..? Gör nog det i dagarna....
    Tror jag inte. Viasat kör pairing på alla HD-kanaler och har av någon anledning inte vågat stänga ner SD-kanaler. De har t.o.m. lanserat nya SD-kanaler som Viasat Film Comedy. Kanske vill de få in Dreambox-användarna? Canal Digital lanserar numera bara HD-kanaler så Viasats ageranden är konstiga och känns bakåtsträvande.

  4. #14

    HD kanaler

    Vet inte vad ni har för problem. Tv4 Sport HD-Tv12 HD fungerar utan problem på min DM 7020 HD. Ny kanalsökning så finns dom.

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Viasat är konstiga, dom var ju sena ut med HD också, tror det har att göra med begränsat utrymme på satelliten eller något sådant. Fast numera har dom ju en ny eller hur det nu var.

    CD är bättre och har alltid varit anser jag, pga dom har mest "original" kanaler, istället för viasat history, och alla dessa "viasat" kanaler, bara irriterande och dåligt.

  6. #16
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Viasat är konstiga, dom var ju sena ut med HD också, tror det har att göra med begränsat utrymme på satelliten eller något sådant. Fast numera har dom ju en ny eller hur det nu var.

    CD är bättre och har alltid varit anser jag, pga dom har mest "original" kanaler, istället för viasat history, och alla dessa "viasat" kanaler, bara irriterande och dåligt.
    Sporten har Viasat en del bra såsom Champions League. Trist dock att man ska behöva kasta pengar på andra paket för att få tag på sporten... Canal Digital får samma kritik där med...

  7. #17
    Glömde skriva att det gäller Canal Digitals kanaler.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-07, 22:01
  2. Resetad Nokia 9321S kräver sätt i programkort
    Av X-Files i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 22:54
  3. En Fråga som kräver snabbt svar
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-13, 14:47
  4. Vilka filer kräver BC kort?
    Av drcrazy i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 16:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss