Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DM800SE+OpenPlii4.0+mgcamd

  1. #1

    DM800SE+OpenPlii4.0+mgcamd

    Har en DM800SE som jag ej får bild på, kör med OpenPlii 4.0 och Mgcamd 1.35.
    Har skrivit in mitt user och password i newcamd.list i user/keys och ändrat B:{00} till B:{06} i mg_cfg i user/keys.
    Trots detta får jag bara bild på dom fria kanalerna. Boxen har kontakt med servern.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Tack för det tipset, ändrade till P: { 02 } så gick den igång

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av andyman2 Visa inlägg
    Tack för det tipset, ändrade till P: { 02 } så gick den igång
    Där ser man!
    Jag tänkte mer på tipset med "ln -s /lib/libcrypto.so.0.9.8 /lib/libcrypto.so.1.0.0".
    P: { 02 } borde inte göra någon skillnad tycker jag, men det kanske också är nån bugg i mgcamd. De nyaste versionerna av mgcamd blir alltmer buggiga i kombination med att plattformarna utvecklas och inte längre stöder de gamla lib:ar mgcamd är beroende av.

    Kul i alla fall att du hittade ett annat tips i tråden som funkade för dig!
    (Själv har jag gått över till att köra cccam i stället, för att slippa alla mgcamd problem)
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Jo när du säger det så skrev jag även in det, glömde av det. Kanske va det som va nyckeln!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    97
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Där ser man!
    Jag tänkte mer på tipset med "ln -s /lib/libcrypto.so.0.9.8 /lib/libcrypto.so.1.0.0".
    P: { 02 } borde inte göra någon skillnad tycker jag, men det kanske också är nån bugg i mgcamd. De nyaste versionerna av mgcamd blir alltmer buggiga i kombination med att plattformarna utvecklas och inte längre stöder de gamla lib:ar mgcamd är beroende av.

    Kul i alla fall att du hittade ett annat tips i tråden som funkade för dig!
    (Själv har jag gått över till att köra cccam i stället, för att slippa alla mgcamd problem)
    CCcam är ju absolut det smidigaste, men jag har inte lyckats få CCcam att uppdatera mitt viasat kort så därav är jag tvungen att köra MGcamd, ska själv köra Openpli 4 på min nya box men är det superbuggigt kanske man får lösa det på något annat sätt?

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bearen Visa inlägg
    CCcam är ju absolut det smidigaste, men jag har inte lyckats få CCcam att uppdatera mitt viasat kort så därav är jag tvungen att köra MGcamd, ska själv köra Openpli 4 på min nya box men är det superbuggigt kanske man får lösa det på något annat sätt?
    Kolla här:
    http://www.comhit.net/showthread.php...-fungerande-au
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    97
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Har labbat väldigt mycket med CCCcam men får faktiskt inte det att fungera med AU på 093E kortet, så jag ändrar inte till CCcam men på min nya box kan jag iofs använda CCcam för omväxlingens skull

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Ingen bild trots newcs mgcamd och comhem kort dm800se
    Av Joestrummer i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2014-04-14, 23:46
  2. [LÖST] Newcs och Mgcamd på DM800SE
    Av perkos i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-22, 08:13
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss