Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: DM800 och DM800 SE

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger

    DM800 och DM800 SE

    Hur stor är egentligen skillnaden?
    Bootar även SE snabbare eller upplevs den bara snabbare i menyer och liknande?
    Är det värt att byta ut en original 800 mot en ny kinakopia av en 800 SE, typ från mydalle?
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  2. #2
    vet ej hur mycket du vinner på det men satsa på en DM800HDSE V2 i så fall. De ligger bra i pris på mydalle. Jag har två st DM800HDSE från dem de funkar fint. Men ska man uppgradera kan man lika gärna köpa det senaste enligt mig.

    Skillnaden på hdse vs hdsev2 ska tydligen inte vara stora alls. Mest vilka images mm du kan använda

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Största vinsten enligt min mening är att SE klarar de flesta filformat och är en utmärkt mediaspelare.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    OK. Jag använder inte dreamboxen som mediaspelare, utan enbart tv-tittandet så de ytterligare filformaten har jag inte nytta av. Däremot stör jag mig något extremt på trögheten i menyerna.
    Dessutom har jag en logitech harmony fjärr som jag använder för att styra allt, inkl. dreamboxen, och den gör det hela ännu segare.. När jag drar igång mina gamla 500 kloner så känns det nästan som att det vore värt att skippa HD-kanalerna för att få det betydligt snabbare gränssnittet i enigma1..
    Vad tycker ni?
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  5. #5
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pacmyc Visa inlägg
    Hur stor är egentligen skillnaden?
    Bootar även SE snabbare eller upplevs den bara snabbare i menyer och liknande?
    Är det värt att byta ut en original 800 mot en ny kinakopia av en 800 SE, typ från mydalle?
    Jag tycker det var en enorm skillnad när jag uppgraderade från 800HD till 800SE (båda kloner). Boottiden är nog det som blev störst skillnad på och den upplevs som mycket rappare i menyerna. Med tanke på hur billigt man kan få en 800SE-klon idag på t.ex. Mixeshop.com så kan jag inte annat än rekommendera den uppgraderingen!

  6. #6
    Finns bara ett svar:
    Kan du uppgradera så gör det.

Liknande ämnen

  1. DM800 Cardserver till Ett DM800 Hemma Net.....
    Av spacecake i forum Dreambox
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2013-01-21, 21:30
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 13:21
  3. skillnad DM800 HD samt DM800 SE
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 17:16
  4. Dm800 usb hdd
    Av spaderrockar i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-15, 21:08
  5. DM800 gemini2-400-dm800-secondstage-69
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 07:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss