Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Program som kan spela upp stream från solo2 (Transcoding)

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Fungerar Vu+ Player så ska väl VLC fungera, har ju kört streaming massor med år från min gamla Solo2.

    Förut när jag körde dreambox streamade jag från datorn till VLC i dreamboxen,
    besvärligt att hålla på med. Så sedan länge står det en dator under TV:n
    VLC finns väl fortfarande kvar i feed'n, prova den eller blå,blå kolla längst ner i listan.

    Har glömt när timebomben kom, är BH2.0.7 säker ?? passa dig för 209

    det går förövrigt att streama till många TV apparater också, men du kanske har en tjockTV

    Stream är en sak, att spela från en närverksresurs är en annan sak.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Fungerar Vu+ Player så ska väl VLC fungera, har ju kört streaming massor med år från min gamla Solo2.

    Förut när jag körde dreambox streamade jag från datorn till VLC i dreamboxen,
    besvärligt att hålla på med. Så sedan länge står det en dator under TV:n
    VLC finns väl fortfarande kvar i feed'n, prova den eller blå,blå kolla längst ner i listan.

    Har glömt när timebomben kom, är BH2.0.7 säker ?? passa dig för 209

    det går förövrigt att streama till många TV apparater också, men du kanske har en tjockTV

    Stream är en sak, att spela från en närverksresurs är en annan sak.
    BH 2.0.7 är säker. Med version 2.0.8 uppdaterade de drivrutinerna och även openwebif och transcoding inställningar. De inställningarna kanske hade löst mitt problem? Funkar nämligen att spela upp i vlc utan transcoding.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    ok, openweb i/f behöver du ju ändå inte. Tunerservice gör ju m3u filer för dig.

    Sedan gick det att "patcha" in python filerna för att fixa transcoding setup'n, det var säkert på 207 eller tidigare.
    Funkar inte default inställningarna....., jag kör väldigt nära dem ?? bra på telefonen sämre på 32" TV i sovrum "grynigt" då.
    Så i sovrum är det ordinarie ström som gäller.

  4. #14

    Program som kan spela upp stream från solo2 (Transcoding)

    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    ok, openweb i/f behöver du ju ändå inte. Tunerservice gör ju m3u filer för dig.

    Sedan gick det att "patcha" in python filerna för att fixa transcoding setup'n, det var säkert på 207 eller tidigare.
    Funkar inte default inställningarna....., jag kör väldigt nära dem ?? bra på telefonen sämre på 32" TV i sovrum "grynigt" då.
    Så i sovrum är det ordinarie ström som gäller.
    Utan transcoding hackar det hela tiden (utanför nätverket) i både vlc och mobilen.
    Får väll testa köra appen vu+ player på min dator hehe

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Jag kan streama film och annat från datorn direkt till min tv, men inte live sändningar, tacksam för en lösning om det finns.
    Senast redigerad av ricki den 2014-05-19 klockan 09:46.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Är det inget av mina 2 förslag tidigare i tråden som fungerar ???
    här kommer de igen om du missade dem :
    a) VLC i boxen alltså om du inte förstod det
    b) fjärrkontrollen tryck blå 2 gånger, i slutet av listan har du det du söker.

    Sedan tror jag inte att du streamar dina filmer, men låt gå för det.
    Men om du nu streamar annat som tex flash streams, dator --> dreambox. är svaret gör lika.


    Citat Ursprungligen postat av ricki Visa inlägg
    Jag kan streama film och annat från datorn direkt till min tv, men inte live sändningar, tacksam för en lösning om det finns.

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Jag har VLC i boxen, får ingen kontakt med datorn som är stationär, förmodligen en inställnings sak. Vad jag menar med att jag kan streama trådlöst till min tv är.
    allt som jag har på datorn som en fil kan jag se på min tv.
    Däremot om jag beställer en fotbollsmatch från Csport kan jag inte se den på min tv utan får kolla på dataskärmen.

Liknande ämnen

  1. Solo2 Transcoding funkar ej.
    Av bbra2000 i forum Vu+
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2015-03-08, 14:50
  2. Bra stream program?
    Av Plastanka1 i forum Vu+
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-03-18, 19:09
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-25, 14:28
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 22:35
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 22:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss