Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Alla ni utan problem

  1. #1

    Alla ni utan problem

    Hur många här på forumet är det egentligen som aldrig (eller i alla fall väldigt sällan) upplever några problem med sina boxar? Jag tänker på bildkvalitet, signalstyrka, internetuppkoppling, etc.

    99% av alla inlägg här rör ju problem eller fel i någon form men det hade ju varit intressant att höra från er utan strul som bara kan slappna av, luta er tillbaka och titta på teve

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Men va synd du upplever det så.
    Men har man en nyare orginal VU+ med BH och har lyckats få fart på CAM's,
    då blir TV-livet bekymmerslöst.
    Försökte tänka ut vad som senast krångla, men jag kommer inte ihåg.
    Ska va DRM, silverlight, flashstreams mm då, men men .......... jag har ju en windowsdator under TV:n + TVappar + Ithings.

    Det enda jag saknar är OLED.

    Citat Ursprungligen postat av Ove_S Visa inlägg
    Hur många här på forumet är det egentligen som aldrig (eller i alla fall väldigt sällan) upplever några problem med sina boxar? Jag tänker på bildkvalitet, signalstyrka, internetuppkoppling, etc.

    99% av alla inlägg här rör ju problem eller fel i någon form men det hade ju varit intressant att höra från er utan strul som bara kan slappna av, luta er tillbaka och titta på teve

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Speciellt mycket bekymmer är det inte. Jag har en Vu+ Duo2 som går som en klocka. Jag har inte startat om boxen på över två månader, i princip sedan jag köpte den.

    Men lite pill kommer man aldrig ifrån med en entusiastbox. Kanaler flyttas till nya transpondrar och kanallistor måste justeras med jämna mellanrum. Den biten sköter sig inte automatiskt som det gör med bolagens originalboxar. Och eftersom boxen är nätverksansluten så kan det uppstå nätverksproblem som ju inte drabbar en originalbox heller.

    Många av oss här har ju detta som en hobby och gillar att pilla med tekniken för att försöka optimera olika saker och då ligger det i sakens natur att testa och prova olika lösningar.

    Men om du köper en bra box och får den ordentligt installerad så ska det inte behöva bli mer pill med den än en originalbox förutom att du tvingas uppdatera kanallistan ibland.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Har en 7020HD med openpli 4 och så lite problem att jag glömt av hur man gör mellan gångerna det strular.
    _______________________________
    Dreambox DM7020HD med OpenPLI4

  5. #5
    Har DM7020HD med Openpli 3.0 krånglar aldrig, så jag pillar inte med den.

    DSC_0137.jpg

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    openpli 4, dm800se-c clone,
    root@dm800se:~# uptime 12:11:20 up 25 days, 15:06, load average: 0.07, 0.03, 0.05

    och då bytte jag till ett större grenuttag.. aldrig några problem

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Tiviar alpha + en utmärkt TV-tittarbox då den har CI+ inbyggt + att hårddisk kan byggas Internetfunktioner som mediaspelare är inte i ordning ännu. Med tanke på inläggen på Tiviar-forumet här är jag den ende som har en sådan på ComHit.

    De gamla AZ-boxarna med den senaste (troligen sista...) originalFW gick/går också som en klocka. Om tidigare FW behöver vi inte prata....

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    213
    Tackad
    4 gånger
    Jag har Vu+ duo2 med 4st mottagere i. Spelar in på en USB HD.
    Hade lite stul i början men fick superbra hjälp här med inställningar för BH. Funkar klockrent.
    Enda som jag kan anmärka på är att fjärrkontrollen har små knappar men det är ju en annan sak.

  9. #9
    Medlem Nille_DMs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    61
    Tackad
    5 gånger
    Jag kör en DM800se -S (klon) med ramimaher image icvs.

    Jag kör väldigt mycket timerinspelningar på Hddn, samt en hel del timeshift också, men även streamar film till den från windowsburken.

    Bra stabil signal. inge problem med ljud och bild.

    Den går väl i snitt 2-3 månader i stöten. Mesta felen beror nog på att jag mixtrar med olika saker på boxen.

    Vill nog påstå att sista 12 månaderna resulterat i max 2 "hängningar"
    ______________________________________________
    Kör numer med Vu+ Duo2. 2xS2 + C/T tuner. har övergett drömlådorna

  10. #10

    Problemfri

    Citat Ursprungligen postat av Falo Visa inlägg
    Har DM7020HD med Openpli 3.0 krånglar aldrig, så jag pillar inte med den.

    DSC_0137.jpg
    Har oxå DM7020HD med Openpli 3.0 som aldrig krånglat för mig.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vu+ Uno ComHem Problem med kanaler utan ljud
    Av jwg83 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-08, 21:39
  2. byta image utan att ta bort alla inställningar
    Av gummikungen i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 12:30
  3. Problem med alla fyrans kanaler i min samsung!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-17, 09:11
  4. Svar: 145
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 07:54
  5. alla med 0A problem
    Av hejhopp i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 10:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss