Resultat 1 till 10 av 40

Ämne: Startscript: Köra flera Softcams samtidigt

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #11
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det borde inte vara någon risk att bränna kortet bara för att du kör oscam + scam samtidigt, scam gör ju inget med kortet.

    Det borde gå att få oscam och scam att fungera samtidigt på samma burk. Men det hänger ju på att allt är rätt konfat och att inga portar kolliderar m.m. Nu vet jag inte exakt hur du har satt upp det men om du kör oscam som klient kan man kanske sätta upp scam som en "remote reader" i oscam så att caid 090F styrs mot den. Jag vet inte vilka konfigureringsmöjligheter det finns i scam för jag har aldrig provat den.

    Jag har motsvarande funktionalitet som du vill åt fast jag använder en Raspberry Pi som jag kör oscam på för CD-kortet. På samma Pi kör jag också CSP med soft-NDS pluginen (motsvarar scam). Som klient på boxen kör jag cccam. Detta funkar så att jag kan se CD-kanalerna och växla till DR och NRK utan problem. Det funkar även för de andra klienterna.
    När jag bara kör Scam så avkodas mitt CD-kort. Kanske har nån annan emulator installerad i sig? Det verkar iaf ske någon form av krock efter att Scam har avkodat exempelvis DR1 och jag har sedan zappat tillbaka till CD-kanalerna. Jag får kolla upp möjligheterna med Scam, men det ser inte så ljust ut på den fronten.
    Senast redigerad av Rags32 den 2014-06-04 klockan 22:46.

Liknande ämnen

  1. Flera master samtidigt är det möjligt ??
    Av nyburgare i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 08:10
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 20:02
  3. 500hd c/t köra marksänt samtidigt som kabel
    Av LCarlsson i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-20, 22:20
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 09:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss