Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Måste rycka antennsladden vid kanalbyte

  1. #1

    Måste rycka antennsladden vid kanalbyte

    Har ett problem jag hoppas få hjälp med.
    Har hjälpt en bekant att programmera om boxen, en Db600pvr pga att den fungerade dåligt.
    Jag flashade om den och la in openpli. Kopplade upp den hemma hos mig och den fungerar klockrent.
    när vi kopplar upp den hos honom så hittar går det inte att byta kanal utan att rycka antennsladden, fjärrkontrollen fungerar dåligt och tar knappt.
    han har för övrigt en annan box i huset som fungerar bra, (en dm800) har provat flasha till Gemini men hittar då ingen mgcamd som fungerat så jag har inte testat det fullt ut. tycker openpli fungerar klockrent annars förstår bara inte varför det inte gör det hos honom.
    Tips mottages

  2. #2
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ploppis Visa inlägg
    Har ett problem jag hoppas få hjälp med.
    Har hjälpt en bekant att programmera om boxen, en Db600pvr pga att den fungerade dåligt.
    Jag flashade om den och la in openpli. Kopplade upp den hemma hos mig och den fungerar klockrent.
    när vi kopplar upp den hos honom så hittar går det inte att byta kanal utan att rycka antennsladden, fjärrkontrollen fungerar dåligt och tar knappt.
    han har för övrigt en annan box i huset som fungerar bra, (en dm800) har provat flasha till Gemini men hittar då ingen mgcamd som fungerat så jag har inte testat det fullt ut. tycker openpli fungerar klockrent annars förstår bara inte varför det inte gör det hos honom.
    Tips mottages
    Om du inte tog med och testade hans nätadapter med hans box hemma hos dig så kanske det kan vara värt att testa en annan nätadapter till den felande boxen.

  3. #3
    Har testat med olika nätagg.Ingen annan som har något tips?

Liknande ämnen

  1. Bildproblem vid kanalbyte
    Av snabeln i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 19:54
  2. Kanalbyte via telnet
    Av MyKee i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-24, 18:24
  3. Hackigt Kanalbyte!
    Av thokar i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 08:02
  4. Kanalbyte??
    Av einar i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 19:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss