Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Nyheter kring TV

  1. #21
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Prisjakt listar 36 st UHD-TV-apparater med DVB-S2 och HEVC-stöd. Sitter man på en sådan kan det ju vara kul att testa.

    Digitalboxar listades ingen med HEVC-stöd.
    Ska inte det komma en Dreambox till hösten med HEVC stöd? Skulle bli ett monster med stöd för USB3 och annat nice.

  2. #22
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Har du fått bild?
    Nej, man måste ha en box som stödjer (HEVC) komprimering för att få in 4K sändningar har jag läst.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Ska inte det komma en Dreambox till hösten med HEVC stöd? Skulle bli ett monster med stöd för USB3 och annat nice.
    Tänker du på 7080 så är den redan släppt, kostar 7300 kr. Om jag har förstått rätt klarar den dock inte HEVC, även om tidig info sa det.

  4. #24
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Tänker du på 7080 så är den redan släppt, kostar 7300 kr. Om jag har förstått rätt klarar den dock inte HEVC, även om tidig info sa det.
    Va?! 7300 för en box utan hevc-stöd! Skulle det inte gå att implementera HEVC-stöd senare eller pallar inte processorn det?

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    En Dreambox köper man bara, om man inte har en aning om vad man ska använda sina pengar till.

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Skulle det inte gå att implementera HEVC-stöd senare eller pallar inte processorn det?
    Har inte kollat upp så noggrant då jag är rätt ointresserad av den, så ta mig inte på orden. Men stöd för HEVC/h265 kom i BCM7445, DM7080HD ska enligt uppgift använda lillebror BCM7435.

  7. #27
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Testa och streama eller spela upp på datorn så ser ni hur mycket kräm som behövs. En hel del...

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Testa och streama eller spela upp på datorn så ser ni hur mycket kräm som behövs. En hel del...
    Boxen i sig behöver ju dock inte vara särskilt kraftfull om den har hårdvaruavkodning. Är inte jämförbart med mjukvaruavkodning. Om det inte redan är släppt kanske det kommer ett nytt Crystal HD-kort för UHD, det var ju bra för äldre datorer som mediacenter.

Liknande ämnen

  1. Frågor kring mg_cfg
    Av Buuzzz i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 07:35
  2. Fråga kring boxer!
    Av Lorry i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 08:31
  3. Undringar kring Box(er)
    Av steffo1231 i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 21:32
  4. Frågor kring dreambox 500-c
    Av pjotr2k i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 13:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss