Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Sunray dm800se Sr4 no ca found, bios no found

  1. #11
    oj ibrahim.. jo det har jag och jag tror att jag skrev det i mitt förasta inlägg. hur som helst det var mycket texst då. på din fråga angående logo så är det inte den men den kommer upp i ett senare skede först kommer dem med Sim2. hade jag kunnat löga in en bild här vilket jag inte vet hur man gör skulle jag det hade det vara enkelt..

  2. #12
    Som jag skrev i börgan så har jag det.. hundra gånger... Nu är det fixat och jag skall senare ikväll skriva hur. jag fick hjälp av en supper kille!

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    20
    Tackad
    3 gånger
    Det var jag som hjälpte Wimse...

    instruktion då:
    Mini flashup funkar inte till a8p chip.
    Öppna boxen ta ut a8p chippet byt sim2.10 o då funkar mini flashup! ...flasha in en ej patchad openpli från openplis hemsida, när den är flashad så starta inte om boxen mycket viktigt....
    sätt tillbaka a8p chippet och starta om så fungerar det.

    Eller använd serviceporten till dreamboxen alltså miniusb till usb till datorn och lägg in rätt image genom dreamup. Datorn behöver dock drivrutin från com-port till usb

  4. #14
    Japp det var han...

  5. #15
    hum har kanske samma problem vet inte innu vad boxen har för minne men dremup får in(te igång not alls har lagt in mini usb på com3 mini flash knappen funkar inte alls kanske skall byta till sim2 mine hur kan man se mad det är för mine (antagligen har boxägaren tryckt in knappen när han skulle sätta in sladden

  6. #16
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Och vad blir det på svenska, snacka om rörigt ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #17
    börjar bakfrån
    backa framåt hur kan man se mad det är för mine

Liknande ämnen

  1. Dm800se v2 no ca found
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-12-20, 22:05
  2. [LÖST] R01: No ca found
    Av Jochen55 i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-03-24, 00:49
  3. Bios ca not found ?
    Av jonas36 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-30, 15:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss