Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: VU+ Solo2 BlackHole 2.0.8 Mgcamd 1.38 CS - måste starta om Enigma 2 när jag byter sat

  1. #1

    VU+ Solo2 BlackHole 2.0.8 Mgcamd 1.38 CS - måste starta om Enigma 2 när jag byter sat

    Efter mycket om och men så fick jag äntligen min fars nya Vu+ Solo 2 att fungera med card-sharing.

    Jag har följt denna guiden, och fått göra en del tweaks på filerna under processen, då den gamla boxen han hade var inställd mot något helt annat (har inte kunskap om den gamla boxen, då det inte var jag som gjorde den).

    Nu kör vi: VU+ Solo2 BlackHole 2.0.8 Mgcamd 1.38, och det fungerar någorlunda bra. Vi kör en card-sharing lösning utan fysiska kort, vi får signalen via information i mgcamd.list filen. (detta kanske är helt vanligt, jag är novis på detta området och tänker att det är bättre att säga för mycket än för lite)

    Problemet är att jag måste starta om Enigma 2 varje gång jag byter från en kanal på astra til en på thor, och tvärtom.

    Edit: det är inte mellan satelliterna, men mellan olika kanaler, men absolut inte mellan alla.

    Någon som har tankar om detta?
    Senast redigerad av Dignicore84 den 2014-07-20 klockan 18:44. Anledning: mer info

  2. #2
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dignicore84 Visa inlägg
    Efter mycket om och men så fick jag äntligen min fars nya Vu+ Solo 2 att fungera med card-sharing.

    Jag har följt denna guiden, och fått göra en del tweaks på filerna under processen, då den gamla boxen han hade var inställd mot något helt annat (har inte kunskap om den gamla boxen, då det inte var jag som gjorde den).

    Nu kör vi: VU+ Solo2 BlackHole 2.0.8 Mgcamd 1.38, och det fungerar någorlunda bra. Vi kör en card-sharing lösning utan fysiska kort, vi får signalen via information i mgcamd.list filen. (detta kanske är helt vanligt, jag är novis på detta området och tänker att det är bättre att säga för mycket än för lite)

    Problemet är att jag måste starta om Enigma 2 varje gång jag byter från en kanal på astra til en på thor, och tvärtom.

    Edit: det är inte mellan satelliterna, men mellan olika kanaler, men absolut inte mellan alla.

    Någon som har tankar om detta?
    Här diskuterar vi bara om man har egna kort.

    § 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Här diskuterar vi bara om man har egna kort.

    § 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
    Okej förstått, men min fråga gäller mer byte av kanaler och behovet av att starta om egigma 2 för att få bild. Jag funderar på om det är relaterad till versionen av blackhole eller Mgcamd ? Jag utgår från att det är OK att fråga om, eftersom det ligger guider under atiklar på just detta.

  4. #4
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dignicore84 Visa inlägg
    Okej förstått, men min fråga gäller mer byte av kanaler och behovet av att starta om egigma 2 för att få bild. Jag funderar på om det är relaterad till versionen av blackhole eller Mgcamd ? Jag utgår från att det är OK att fråga om, eftersom det ligger guider under atiklar på just detta.
    Testa att lägga till raden:

    CWS_KEEPALIVE = 300

    I filen newcamd.list under /var/keys/ om den inte redan finns där.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Kan problemet vara detta?
    ******
    editera filen mg_cfg på rad 135 till, B: { 06 } Gör man INTE detta kommer boxen hänga sig mellan kanalbyten och man måste starta om camen hela tiden.
    ******

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Kan problemet vara detta?
    ******
    editera filen mg_cfg på rad 135 till, B: { 06 } Gör man INTE detta kommer boxen hänga sig mellan kanalbyten och man måste starta om camen hela tiden.
    ******
    Pinsamt nog var det precis så, jag hade editerat den raden så många gånger under 3 dagar, att sista gången, när jag fick allting att fungera, så hade jag naturligtvis glömt att ändra just detta i original filen.

    Tusen tack @Freelock

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Kan problemet vara detta?
    ******
    editera filen mg_cfg på rad 135 till, B: { 06 } Gör man INTE detta kommer boxen hänga sig mellan kanalbyten och man måste starta om camen hela tiden.
    ******
    Pinsamt nog var det precis så, jag hade editerat den raden så många gånger under 3 dagar, att sista gången, när jag fick allting att fungera, så hade jag naturligtvis glömt att ändra just detta i original filen.

    Tusen tack @Freelock

Liknande ämnen

  1. Airplay VU+ Solo2 Blackhole 2.0.5
    Av jajje i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-15, 21:09
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-23, 13:36
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 20:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss