Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Nytt bredband inga kanaler

  1. #1

    Nytt bredband inga kanaler

    Hej jag undrar varför jag inte får några kanaler avkodade efter byte av bredbands leverantör?
    Från Bredbandsbolaget till ComHem, det Gäller en DM 800 HD PVR cloon, boxen hittar ip osv, min magicman är bortrest på semester så därifrån får jag inget svar.
    Tack på förhand,

  2. #2
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mr_jacob Visa inlägg
    Hej jag undrar varför jag inte får några kanaler avkodade efter byte av bredbands leverantör?
    Från Bredbandsbolaget till ComHem, det Gäller en DM 800 HD PVR cloon, boxen hittar ip osv, min magicman är bortrest på semester så därifrån får jag inget svar.
    Tack på förhand,
    Kort eller server? För er som kör server surras det om att Com Hem stänger av kabel-TV:n om CCcam, Newcamd är igång via deras bredband.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vi supportar inte folk som inte har ett eget programkort på detta forum!
    Läs reglerna innan du frågar!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Jag misstänker tyvärr att Rags32 kan vara den bistra sanningen mycket nära. Tack

  5. #5
    Jo jag har deras programkort och decoder också atomized.

  6. #6
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mr_jacob Visa inlägg
    Jag misstänker tyvärr att Rags32 kan vara den bistra sanningen mycket nära. Tack
    Enligt samma surr som jag hörde så ska de inte kunna detektera detta om man inte har öppna portar. Så om boxen står bakom en router så ska det rulla. Nu är det ju för sent dock. Om det är så att du inte gjorde detta med syfte av att kortdela så är det ju bara att ringa och klaga på Com Hem.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_jacob Visa inlägg
    Jo jag har deras programkort och decoder också atomized.
    I så fall behöver du inget bredband för att få det att fungera!
    Cardsharing inom hemmet sker uteslutande på det lokala nätet. Du kan kapa internetlinan helt och det funkar lika bra ändå!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Kort eller server? För er som kör server surras det om att Com Hem stänger av kabel-TV:n om CCcam, Newcamd är igång via deras bredband.
    Det där låter som en skröna. Finns ingen möjlighet att Comhem kan detektera vad man kör på sitt interna nät hemma. Och även om man skulle köra externt så går det inte att detektera cs-trafik eftersom den är krypterad och inga standardiserade portar finns.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det där låter som en skröna. Finns ingen möjlighet att Comhem kan detektera vad man kör på sitt interna nät hemma. Och även om man skulle köra externt så går det inte att detektera cs-trafik eftersom den är krypterad och inga standardiserade portar finns.
    De kan lätt gå igenom alla portar. 65000 portar går snabbt att gå igenom för att se om några linor skickas ut eller in.

    Krypterad? Det är protokoll och dessa kan detekteras. Du behöver inte ens veta användarnamn eller lösen om du ska få in detta i OSCam t.ex. Räcker med IP och port för att detektera att linan existerar.

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    De kan lätt gå igenom alla portar. 65000 portar går snabbt att gå igenom för att se om några linor skickas ut eller in.

    Krypterad? Det är protokoll och dessa kan detekteras. Du behöver inte ens veta användarnamn eller lösen om du ska få in detta i OSCam t.ex. Räcker med IP och port för att detektera att linan existerar.
    Det är klart att man kan gå igenom 65000 portar om man vill. Men vad ska man leta efter? Och hur ska man skilja cs-trafik från annan trafik? Det är där problemet ligger.
    CS-trafiken är krypterad med en nyckel du själv väljer (i alla fall om du kör newcamd-protokollet). Och portar väljer du också fritt helt själv. Så vad ska de leta efter?
    Vad tror du DES-nyckeln fyller för funktion i newcamd-protokollet?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Inga HD-kanaler med Pli.
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-04-03, 09:34
  2. Inga HD kanaler
    Av storpotaten i forum DGStation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 07:05
  3. Inga kanaler
    Av Startec i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 21:05
  4. Inga kanaler (LÄS)
    Av the_00_one i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-15, 22:46
  5. Inga kanaler?
    Av WYX i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 06:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss