Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Infobalken i VTI-image

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger

    Infobalken i VTI-image

    Jag har testat lite olika Skins i min vu+solo2. Jag kör för närvarande med VTI-image och det visar sig att infobalken inte syns helt i TV-rutan. Man kan inte se allt i kanterna till vänster och höger. Hur skall man göra för att justera detta? Finns det något i boxen eller är det min Samsung-TV som skall justeras?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av golfbotte Visa inlägg
    Jag har testat lite olika Skins i min vu+solo2. Jag kör för närvarande med VTI-image och det visar sig att infobalken inte syns helt i TV-rutan. Man kan inte se allt i kanterna till vänster och höger. Hur skall man göra för att justera detta? Finns det något i boxen eller är det min Samsung-TV som skall justeras?
    Förmodligen är det en inställning i TV:n. På min Philips-TV heter det: Bildformat - Inte skalförändrad.
    Det går ut på att TV:n ska visa hela bilden från din digitalbox istället för att zooma in lite som de flesta TV:ar av någon anledning gör by default.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av golfbotte Visa inlägg
    Jag har testat lite olika Skins i min vu+solo2. Jag kör för närvarande med VTI-image och det visar sig att infobalken inte syns helt i TV-rutan. Man kan inte se allt i kanterna till vänster och höger. Hur skall man göra för att justera detta? Finns det något i boxen eller är det min Samsung-TV som skall justeras?
    Meny - inställningar - system - AV inställningar ändra svarta kanter till bara skala och tryck på grön knapp.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

Liknande ämnen

  1. pli image
    Av sikerim i forum DGStation
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-03-01, 16:28
  2. Val av image
    Av Dinkan i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-05, 09:50
  3. AAF Image
    Av mrzimmerman i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-04-14, 18:25
  4. Ny Image?
    Av lajen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 20:32
  5. Image
    Av Panahitchi i forum DGStation
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 18:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss