Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tv4 sport fungerar inte

  1. #1

    Tv4 sport fungerar inte

    Alla andra okodade och kodade kanaler fungerar. På Tv4 Sport får jag meddelandet

    [mg0] sid 03FC blocked on newcamd 127.0.0.1:10001.

    Hur löser jag detta? Boxen är en DM800HDSE och operatören är Tele2.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kör inte tv4 sport hd bara
    om inte tele2 har omvadlat till sd
    så lär det inte funka

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    kör inte tv4 sport hd bara
    om inte tele2 har omvadlat till sd
    så lär det inte funka
    Finns överhuvudtaget Tv4 sport SD? Vilken frekvens ligger den på i så fall?

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag har för mig TV4 Sport (vanlig) är borta, låg kvar ett tag pga övergången antar jag. Det enda som finns nu vad jag vet är TV4 Sport HD, men det kan man ju alltid omvandla till SDTV, fast då ser man ju ibland att det är HD (om det står så på loggan). Sedan blev TV4 Sport extra TV12 (tror den är HD nu också minns inte).

    Fast hur Tele2 gör i sitt kabel-TV nät vet jag inte. Men eftersom du inte kör med orginalbox så är det svårt att säga vad som hänt, något kanske har ändrats och då funkar det inte. Har du orginalbox, prova med den så du kan se om kanalen finns kvar eller inte, du behöver ta reda på om det är fel hos dig (vilket är mest troligt).

    Tele2 är ganska usla på driftinformation anser jag, vad gäller TV. Nyheter och sådant hittar man annars ganska bra här.

    http://tele2tv.blogspot.se/

    Det är någon som jobbar på Tele2 (som pysslar med TV) som sköter den bloggen om jag inte minns fel. Eller i alla fall i någon av de stora TV-bolagen. Sedan såg jag att bredbandsbolaget tar över Tele2s TV osv, senast Maj 2015 ska allt ha flyttats över.

    Sedan såg jag:

    Kunder till Tele2 som har TV, Fiber/ Kabel- bredband och bredbandstelefoni kommer snart få information om vad som händer efter Bredbandsbolagets uppköp av det berörda verksamheterna. Adresser flyttas successivt över till Telenor/Bredbandsbolaget, men allt ska vara klart i Maj 2015.

    Frågan är då om inte allt på sikt kommer bli IPTV, och att man dumpar de gamla koaxialnäten, finns säkert en risk för det. Men vem vet.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2014-09-13 klockan 20:07.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jag har för mig TV4 Sport (vanlig) är borta, låg kvar ett tag pga övergången antar jag. Det enda som finns nu vad jag vet är TV4 Sport HD, men det kan man ju alltid omvandla till SDTV, fast då ser man ju ibland att det är HD (om det står så på loggan). Sedan blev TV4 Sport extra TV12 (tror den är HD nu också minns inte).

    Fast hur Tele2 gör i sitt kabel-TV nät vet jag inte. Men eftersom du inte kör med orginalbox så är det svårt att säga vad som hänt, något kanske har ändrats och då funkar det inte. Har du orginalbox, prova med den så du kan se om kanalen finns kvar eller inte, du behöver ta reda på om det är fel hos dig (vilket är mest troligt).

    Tele2 är ganska usla på driftinformation anser jag, vad gäller TV. Nyheter och sådant hittar man annars ganska bra här.

    http://tele2tv.blogspot.se/

    Det är någon som jobbar på Tele2 (som pysslar med TV) som sköter den bloggen om jag inte minns fel. Eller i alla fall i någon av de stora TV-bolagen.
    Ja jag såg att någon hade liknande problem http://www.comhit.net/showthread.php...tet-i-Dreambox
    där någon skrev att kortet inte uppdaterats ordentligt. Ska sätta i kortet i originalboxen och se om det hjälper

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    tv4 sport sd finns vad ja vet på comslem

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    jo1, ok men är det en HD kanal som görs om till SDTV och skickas ut ? Vad jag vet så finns inte TV4 Sport SDTV versionen kvar via satellit i alla fall. Eller Comhem kanske får direktmatning från TV4 och får en SDTV transportström från dom ?

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger

Liknande ämnen

  1. Varför fungerar inte Viasat Sport Sverige?
    Av Afonso i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-11-26, 09:20
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 22:45
  3. [LÖST] ppv sport fungerar inte
    Av colinares i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-28, 19:21
  4. [LÖST] PPV sport koder fungerar ej
    Av M.Lind i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-16, 18:40
  5. Hur vet jag att PPV Sport fungerar ?
    Av Padd i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-25, 16:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss