Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: 500mibt levererar knappt hälften trådat och inte ens en femtedel trådlöst.

  1. #11
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Om du använder router från Comhem du kommer ofta se mindre hastighet deras router eller modem blir värme och sänker ner hastigheten då måste du starta om router för att komma i rätt hastighet.
    Vad är det för laptop du har?Misstänker också kortet klarar inte upp till 500Mbits
    Starta om din router och mäta igen kolla om det blir skillnad.
    Senast redigerad av Ibrahim den 2014-09-23 klockan 13:08.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Den där hastigheten var ju riktigt bra för att vara kabel-TV inget snack om saken. Att man sedan får ut sämre hastighet över det trådlösa är ju egentligen inte comhems problem, dom garanterar en viss minimihastighet fram till ditt uttag eller modem, resten står du själv för, så problemen där måste man lösa själv. Men 90Mbit över trådlöst är ju inte dåligt tycker jag, och har man verkligen nytta av högre hastigheter, beror ju helt på vad man använder det trådlösa till.

    Ska man få ut mer, måste man köra på 5Ghz och inte behöver man köra på .ac standarden, du kan få ut ordentlig fart på 5Ghz med 40Mhz kanalbredd, men problemet är många trådlösa produkter har inte dessa stöd. Just för att dom inte anser att det (för en normal användare) behövs. Stödet för vanliga 2.4Ghz med b/g/n stöd är det som är mest utbrett och finns i stort sett i alla produkter (prylar). Det duger dessutom för i stort sett allt, så länge man har bra täckning och hastigheten är bra, men då pratar jag om "vanlig" användare.

  3. #13
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Den där hastigheten var ju riktigt bra för att vara kabel-TV inget snack om saken. Att man sedan får ut sämre hastighet över det trådlösa är ju egentligen inte comhems problem, dom garanterar en viss minimihastighet fram till ditt uttag eller modem, resten står du själv för, så problemen där måste man lösa själv. Men 90Mbit över trådlöst är ju inte dåligt tycker jag, och har man verkligen nytta av högre hastigheter, beror ju helt på vad man använder det trådlösa till.

    Ska man få ut mer, måste man köra på 5Ghz och inte behöver man köra på .ac standarden, du kan få ut ordentlig fart på 5Ghz med 40Mhz kanalbredd, men problemet är många trådlösa produkter har inte dessa stöd. Just för att dom inte anser att det (för en normal användare) behövs. Stödet för vanliga 2.4Ghz med b/g/n stöd är det som är mest utbrett och finns i stort sett i alla produkter (prylar). Det duger dessutom för i stort sett allt, så länge man har bra täckning och hastigheten är bra, men då pratar jag om "vanlig" användare.
    Ärligt talat deras router i bara skit ......de blir värma då hastigheten sjunker ner till några kilobyte och man måste starta om router ofta
    Händer sällan man får rätt hastighet från Comhem om du har 100mbit så får du 80 sen sakta sakta går till några kilobyte
    Ingenting är bra från Comhem om de har 1 nöjda kunder så har de 100 missnöjda enligt många.
    Och det även samma problem med deras boxar plötsligt hänger sig P.G.A värmen då gäller det omstart igen.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Den där hastigheten var ju riktigt bra för att vara kabel-TV inget snack om saken. Att man sedan får ut sämre hastighet över det trådlösa är ju egentligen inte comhems problem, dom garanterar en viss minimihastighet fram till ditt uttag eller modem, resten står du själv för, så problemen där måste man lösa själv. Men 90Mbit över trådlöst är ju inte dåligt tycker jag, och har man verkligen nytta av högre hastigheter, beror ju helt på vad man använder det trådlösa till.

    Ska man få ut mer, måste man köra på 5Ghz och inte behöver man köra på .ac standarden, du kan få ut ordentlig fart på 5Ghz med 40Mhz kanalbredd, men problemet är många trådlösa produkter har inte dessa stöd. Just för att dom inte anser att det (för en normal användare) behövs. Stödet för vanliga 2.4Ghz med b/g/n stöd är det som är mest utbrett och finns i stort sett i alla produkter (prylar). Det duger dessutom för i stort sett allt, så länge man har bra täckning och hastigheten är bra, men då pratar jag om "vanlig" användare.
    Den trådade är väl ok isf efter läst era inlägg. Den trådlösa vet jag nu att det är ju mitt problem. Det är ju som sagt AC protokollet min dator inte stöder(Sony Vaio VPCSB1A9E)

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Om du använder router från Comhem du kommer ofta se mindre hastighet deras router eller modem blir värme och sänker ner hastigheten då måste du starta om router för att komma i rätt hastighet.
    Vad är det för laptop du har?Misstänker också kortet klarar inte upp till 500Mbits
    Starta om din router och mäta igen kolla om det blir skillnad.
    Sony Vaio VPCSB1A9E, stöder inte .ac

  6. #16
    Sen kan din övriga utrustning begränsa farten när du kommer
    upp i dessa hastigheter, Hårddisk etc ....

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    har haft comslem innan dem leverer alldrig vad som står
    utan dem säger upp till för då är dem räddade
    så 300-500 kan va upp till då godkänner den 250 med fuck comslem
    tänker bara på ned hastigheten men skiter i upp har dem max 50

  8. #18
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Hahahahahahaha Comslem hahahah namnet passar fin
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Törs ju knappt ställa frågan !
    Av von_skunck i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-06-28, 21:20
  2. Trådat och trådlöst samtidigt, problem!
    Av Adinho i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 07:05
  3. Trådlöst till trådat nät
    Av hoggan i forum Hårdvara
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-18, 10:48
  4. Card splitter som har rj45 inte trådlöst
    Av nuttytompa i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 07:11
  5. Bara hälften av kanalerna funkar
    Av tfreak i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-11, 11:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss