Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Openbox z5

  1. #1

    Openbox z5

    Hej har en openbox z5 o går in på epg o väljer ett program i framtiden o markera att den skall spela in,men när tiden kommer så bootar boxen om 3 ggr o spelar inte in nåt.har provat olika usb minne o usb diskar,jag har haft mottagare avslagen o påslagen på rätt kanal o provat o ha den på andra kanaler men totalt knas,snälla hjälp?


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Det låter som om dekodern inte klarar av att driva ström för externa minnen (USB-minnen eller hårddiskar), samtidigt som all kraft behövs för att hantera data som skall spelas in. Jag vet att jag hade liknande problem på min Openbox S10. Ifall jag startade upp boxen med en hårddisk inkopplad, så vägrade den starta, den försökte boota flera gånger. Löste aldrig problemet, jag tror att det ett hårdvarufel (för klen nätaggregat, eller något annat i boxen är underdimensionerad).
    En annan Openbox som jag köpte till en kompis (Openbox C4, HD-box till kabeltv), började boota om sig själv efter en stund och gjorde det typ var 10e minut, men i princip när den kände för det. Det kan ha varit HDMI-kabel, dess driver som påverkade om-bootningarna, eftersom jag inte kunde se felet med RCA-kablar (eller scarten). Har du provat att köra med scart/RCA och se ifall problemet kvarstår?

    Problemet med Openboxen fixades, genom en hårdvarufix som jag fick från stället som jag köpte boxen (kina).
    Där fick jag rekommendationen att byta 4 motstånd (från 22ohm till 68ohm) och det fixade problemet permanent.

    Läs mer om detta här:
    http://www.comhit.net/showthread.php...DVB-C-1080p%29

    Det kanske finns liknande problem på Openbox Z5.

    Lycka till !

Liknande ämnen

  1. openbox z5
    Av jwradhe i forum Övriga mottagare
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-10-06, 22:06
  2. Openbox X5
    Av Nirhal i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 19:28
  3. Openbox S10
    Av atomized i forum Övriga mottagare
    Svar: 123
    Senaste inlägg: 2013-05-27, 08:40
  4. Openbox s9
    Av ixxa i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 14:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss