Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Softcams till VU+ Solo2

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger

    Softcams till VU+ Solo2

    Jag uppdaterade från OpenATV 4.0 till 4.2 igår, och då försvann min softcam (mgcamd 1.35a)
    Hur bär jag mig åt för att installera den på nytt?

    Har testat alla möjliga varianter, försökt installera TS Panel med resultatet ett felmeddelande om ett "magic number".

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Raskus Visa inlägg
    Jag uppdaterade från OpenATV 4.0 till 4.2 igår, och då försvann min softcam (mgcamd 1.35a)
    Hur bär jag mig åt för att installera den på nytt?

    Har testat alla möjliga varianter, försökt installera TS Panel med resultatet ett felmeddelande om ett "magic number".
    Jag gav upp och installerade Openpli 4 istället där Softcamfeeden finns installerad från scratch.

  3. #3
    Hoppar in med en fråga. Hur får man igång mgcamd? Kör Vix 057 och har försökt få mgcamd att fungera utan framgång, cccam går utan problem.
    Har installerat mgcamd från pluginlistan, både 1.35 och 1.38 och sen lagt in mg_cfg manuellt eftersom den inte ingår om man tar ner från vix.
    Har läst säkert varenda guide om hur man konfigurerar mg_cfg men lik förbenat så kommer ingen bild, text Epg fungerar men det har kanske inte med camen att göra. Uppenbarligen missar jag något men jag vet inte vad.
    Om nån vänlig själ har nån lösning så är jag tacksam.
    Ska kanske tillägga att jag inte ska dela ut något utan kör med Smartwi.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Elakaarne Visa inlägg
    Hoppar in med en fråga. Hur får man igång mgcamd? Kör Vix 057 och har försökt få mgcamd att fungera utan framgång, cccam går utan problem.
    Har installerat mgcamd från pluginlistan, både 1.35 och 1.38 och sen lagt in mg_cfg manuellt eftersom den inte ingår om man tar ner från vix.
    Har läst säkert varenda guide om hur man konfigurerar mg_cfg men lik förbenat så kommer ingen bild, text Epg fungerar men det har kanske inte med camen att göra. Uppenbarligen missar jag något men jag vet inte vad.
    Om nån vänlig själ har nån lösning så är jag tacksam.
    Ska kanske tillägga att jag inte ska dela ut något utan kör med Smartwi.
    Menar du att du ska köra Smartwi-kortet direkt i boxen?
    I så fall räcker det inte med enbart mgcamd utan du måste också installera en kortserverprogramvara.
    CCcam som funkar för dig är både kortserver och softcam.
    Mgcamd är enbart softcam och måste kompletteras med t.ex. oscam för att läsa ditt kort.
    Å andra sidan kan oscam vara både kortserver och softcam så installerar du den så behöver du inte mgcamd...

    Förr såg man ofta kombinationen newcs-mgcamd, men newcs är föråldrad och kan ej rekommenderas längre. Oscam är den bästa kortservern numera och klarar som sagt även klient/softcam biten.

    Så om du bara ska köra Smartwi-kortet lokalt i boxen finns inte mycket anledning att installera mgcamd. De två bästa valen är väl oscam eller CCcam och du har ju redan provat CCcam och lyckats med den.

    Oscam är bra men betydligt knepigare att konfigurera.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Misstänkte det. Står så i en del guider, trodde bara det gällde om man skulle dela vidare. Fortsätter med cccam då, men har en fråga till.
    När jag kör med Smartwi-kortet i så får jag korta frysningar av bilden, men inte när jag har CD-originalkort i. Hade fler och längre frysningar innan, men när jag ändrade smart card clock frequency till 375000 som jag läste att CD-kort skulle ha så blev det bättre förutom frysningar på 1-2 sekunder. Tror kanske det har mer med Smartwi-kortet att göra än med cccam.

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Elakaarne Visa inlägg
    Misstänkte det. Står så i en del guider, trodde bara det gällde om man skulle dela vidare. Fortsätter med cccam då, men har en fråga till.
    När jag kör med Smartwi-kortet i så får jag korta frysningar av bilden, men inte när jag har CD-originalkort i. Hade fler och längre frysningar innan, men när jag ändrade smart card clock frequency till 375000 som jag läste att CD-kort skulle ha så blev det bättre förutom frysningar på 1-2 sekunder. Tror kanske det har mer med Smartwi-kortet att göra än med cccam.
    Jag tror väl också att frysningarna har med Smartwi att göra. Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av Smartwi så jag vet inte om det finns något man kan göra åt det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Har gett upp Smartwi och har istället fått i gång ett fungerande cardsharing på 3 boxar. Fick igång det tack vare många bra lösningar här på forumet, kör oscam på en Solo2 som klient och en MB Premium Mini med mgcamd och en gammal MB8 med mgcamd som också fick nytt liv.
    Var inte så svårt att få igång det när man väl hittat rätt filer och lite trixande.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-06-20, 17:07
  2. Hur fungerar softcams?
    Av Dahla i forum Dreambox
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2012-10-03, 08:32
  3. Olika softcams - OpenPli
    Av chester11 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 09:12
  4. All Softcams and Mr Keys_27-09-2006.zip
    Av russkij_og i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 20:10

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss