Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: vu+duo2 och t2

  1. #1

    Unhappy vu+duo2 och t2

    Hej
    Är nybörjare på denna box och har förstått att vissa hd kanaler på boxer kräver t2 mottagare
    vilket jag har, men tydligen måste man ha ci+ modul för vissa hd kanaler vilket jag tycker är
    konstigt då man kan ta svt1-2hd vilka sänds med t2 teknik, jag undrar om någon fått kanalerna
    att funka samt om en ci+ modul passar i mottagaren? Det är ju ingen mening att sälja boxen
    med T2 mottagare om nu inte dessa funkar med boxer, utan då räcker det med vanlig T mottagare
    i boxen och ca modul så får man samma kanaler som T2 förutom dom som kräver ci+ modul.
    Exempel viasat explorer är ingen hd kanal men kräver T2 och där är fler kanaler i boxers utbud som
    inte är hd kanaler men som kräver T2, vilket jag tycker är konstigt eller???

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ett litet utdrag ur Minime:s utmärkta wiki i ämnet:

    "För att kunna titta på mpeg-4-sändningar krävs boxers godkända mottagare eller CA-Modul som stöder mpeg-4.
    Har man tänkt köra CardSharing innom hushållet så är detta endast möjligt med en Alex-enhet som är ansluten till en godkänd mottagare eller en CA-Modul som är anpassad för mpeg-4.

    Dessvärre fungerar detta inte med DreamBox eller annan typ av Linux baserad mottagare p.g.a. att det i dagsläget inte finns någon softcam förutom OSCam som stöder en speciell AES-nyckel som boxer använder för krypteringen.
    Denna 16bit långa AES-nyckel är dåld i boxers mottagare/CA-Modul och det finns ingen publik lösning hur man extraherar denna nyckeln från boxers mottagare/CA-Modul."

    http://www.comhit.net/showthread.php...-leverantörer
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Om jag ska försöka svara på dina övriga blandade tankar

    - DVB-T2 är inte synonymt med HD, utan bara en utveckling av den marksända standarden. -Här- bl.a. kan du se var de olika kanalerna ligger.

    - SVT1/2HD är inte skyddade och kräver således inte CI+.

    - Tillverkarna av Vu+ riktar sig ju inte till Sverige specifikt, varför Boxers system inte avgör vilket teknikstöd som är nödvändigt. Sen finns det ju som sagt fria kanaler via T2, CI+ och T2 är inte heller synonymt.

    - Företagen bakom CI+ ska ha sagt(?) att de inte kommer licensiera tekniken till öppna system (såsom Enigma-baserade boxar). Och om det stämmer som Freelock skriver -här- så är Miraclebox den enda som stödjer CI+ för närvarande.

  4. #4
    Otroligt satte i en CI+ modul och clone+ cardcharing
    och vips funkar hela boxers utbud, så jag vet inte om allt
    bara är snack om att en CI+ modul inte skulle funka
    i en vu+ duo2 med 2st boxer T2, men här funkar det iallafall

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tack för rapporten!
    Jag har inte Boxer själv så jag har ingen möjlighet att prova.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Något "snack" är det inte. Duo2 har ej stöd för CI+, men modulerna ska vara bakåtkompatibla med CI.

    Däremot om jag minns rätt så har Boxer satt på och stängt av CI+ om vartannat de senaste åren, de testar väl fortfarande. Har läst att de bl.a. aktiverade det 2011 och stängde av 2012, men någon annan kanske övervakat det och vet närmre.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    237
    Tackad
    22 gånger
    Vu plus ultimo klarar ci+ modulen utan problem. Tar in alla HD kanaler också.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    är du snäll och vidareutvecklar detta
    Uppfattar jag det rätt som att du säger att Ultimo:n klarar ngt som inte Duo2 klarar (se inlägget före ditt) ??

    Citat Ursprungligen postat av JOHAN63 Visa inlägg
    Vu plus ultimo klarar ci+ modulen utan problem. Tar in alla HD kanaler också.

  9. #9
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Fungerar det för Classeswe är det ju inte ett dugg konstigt att det fungerar även för dig, JOHAN63. Vad det bevisar är dock att CI+ inte är aktivt, inte att Ultimon "klarar" en CI+modul. Förvirra inte andra medlemmar på lös grund.

    CI+ is backward compatible with CIv1. Old television receivers, which have CIv1 CI-slot, can be used with CI+ CAM and vice versa, but for viewing only those of TV programs which are not marked as CI+ protected.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Jag är iaf inte förvirrad, bara försiktig.
    Enligt alla källor jag har så fungerar CI+ ej i någon Engima STB.

Liknande ämnen

  1. VU+DUO2 - Openpli
    Av djust i forum Vu+
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-05-03, 12:21
  2. Vu+ Duo2 CI Modul
    Av RolandS i forum Vu+
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2014-04-08, 12:39
  3. VU+ Duo2
    Av Bluto i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 12:26
  4. Vu duo2
    Av ringo11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 06:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss