Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Parabol inomhus

  1. #11
    Visst funkar det. Jag tittade på Hotbird på den gamla goda tiden när jag bodde i ghettot i Malmö. Det var gamla fönster från 60-talet så de blockerade nog ingenting. Däremot skulle det inte funka med de nya fönstrena. De blockerar ju t.o.m. mobilt bredband. Jämför då det mot något som ligger tusentals km ifrån och har en effekt motsvarandes en gammaldags hederlig glödlampa.

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Balkongfäste finns på t.ex. kjell.

    Sedan vad gäller signalen genom fönster, det går antagligen till viss del, men det man gör bäst i är att fråga värden, dom kan ju godkänna en montering på fasad eller hur man nu löser det. Har sett folk i Stockholm som har paraboler monterade på lite konstiga sätt, men så länge det är säkert och funkar så klagar nog inte värden. Det är framför allt det juridiska ansvaret som är problemet, hade politikerna tagit bort detta från lagstiftningen, så att själva lägenhetsägaren är den som bär ansvaret så hade dom inte brytt sig tror jag.

  3. #13
    Har min parabol på inglasad balkong och det funkar bra även HD(med stängda fönster)

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Sluta spekulera, läs de som testat empiriskt.

    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Nja, inomhus går oftast inte....
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    ....., det går antagligen till viss del, ......

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Äsch, man ska helt enkelt inte använda en parabol bakom glas, då det påverkar signalen, det måste vara så helt enkelt då det är ett hinder.

    Precis som vatten i en mugg absorberar energin i mikrovågor mer än annat material i t.ex. en mikrovågsugn.

    Funkar det för en del, så visst då funkar det, men man får prova själv i sådana fall. Några garantier för att det funkar finns ju inte, men monterar man upp en parabol som vanligt, dvs inte bakom fönster, då ska det garanterat fungera. Det är en skillnad. För övrigt tycker jag det är lite löjligt, varför ska man behöva köra bakom fönster. Bättre att se till att man bor på ett sådant sätt att man inte har detta eventuella hinder.

    Jag kommer aldrig bo någon stans där jag inte kan använda parabol som jag vill.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2014-10-29 klockan 15:21.

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Man ska ha klart för sig också att det finns många olika typer av glas.
    Om man sätter parabolen bakom ett enkelt glas som inte är så tjockt och inte är behandlat så kanske det kan funka.
    Att däremot försöka sätta parabolen bakom ett modernt treglasfönster som ofta är behandlat med en tunn metallbeläggning för att vara energieffektivt är nog dömt att misslyckas.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. [LÖST] Ny parabol...
    Av jonsa79 i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-09-05, 19:10
  2. DiseqC inomhus??
    Av kjell-håkan i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 04:52
  3. parabol
    Av wildz i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 05:50
  4. parabol
    Av bustabusta i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 09:55
  5. 40 cm parabol
    Av tropical i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 23:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss