Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Problem med strömming

  1. #11
    Min verkliga upp ligger på 8,9 (bahhof) . kör med OpenPli stämmer bra. Stream inhouse fungerar utmärkt!
    Kan vara något i det mrPotatis säger. Min zapstream går på 31344, var i boken ändrar man det?

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    ingen aning,

    körde aldrig stream på openpli då, och nu streamar/transcodar jag från en vu+
    DOCK, som jag kommer ihåg det körde PLIjade ZAPstream =
    allt till samma port och inget tjafs med serviceID och porten var nog 31344.

    En till reservation pga minnet: 31339 det använde sig väl gemeni av mfl och då skullle serviceID vara med osså försvann då strömmen när man bytte kanal "zappade"

    köp typ en solo2 eller duo2 till dig själv i julklapp och kör blackhole på den

  3. #13
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av BlackKnight Visa inlägg
    Min zapstream går på 31344, var i boken ändrar man det?
    Har ingen box framför mig, men enligt länken nedan: 'system settings' -> 'webinterface'

    Precis som nyburgare säger är ju zapstream bättre om man tittar manuellt, då kanalbytet sker automatiskt. Men använder man en app t.ex. så kvittar det. Zapstream är ju nyare, och tänkt att fungera bättre, men verkar vara buggigt på vissa äldre maskiner. Här är länken jag hittade när jag sökte efter samma fel:

    "Streaming to PC question!"

    Vissa påstår att zapstream kräver mer bandbredd. Jag har dock inte jämfört själv. Där finns även några tips på att ändra i config-filer.

  4. #14
    Nu jävlar, nu fick vi det konstaterat, Zapstreamen kräver mer bandbredd! Tack för hjälpen mrPotatohead!

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Om du tittar under Potatisens avatar. är det en knapp med en tumme.
    Vad i himmelens namn är det ?????

    Stog det i länken avseende bandbredden eller har du mätt själv ??

    Citat Ursprungligen postat av BlackKnight Visa inlägg
    Nu jävlar, nu fick vi det konstaterat, Zapstreamen kräver mer bandbredd! Tack för hjälpen mrPotatohead!

Liknande ämnen

  1. DM 7020 Flash problem,Kortläsar problem
    Av terv i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-09, 23:09
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 00:55
  3. [LÖST] Problem att hitta kanaler (Comhem) + box problem
    Av kokice i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-06-23, 19:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss