Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur gör jag !?

  1. #1

    Hur gör jag !?

    Jag provar att ställa frågan rätt fram så hoppas jag någon vänlig kan svara, Hur gör jag för att " öppna " eller vad man säger min Dreambox..Jag har en Dreambox som någon annan delar sina kanaler på , men jag vill inte vara linkad på detta vis utan fixa det själv ...
    Mvh

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Dra in en ny firmware i boxen så är den nollad och sen kan du konfigurera den efter ditt tycke.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Hej Och tack för svaret Ja det lät ju lätt ju hahahah ... hur gör jag det då :-) ?? Asså jag e en riktig nybörjare på sånna här grejor.. Inte hel idiot men jag behöver en mer detaljerad bruksanvisning än så sorry

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Du måste berätta vad det är för box du har? Vad du är ute efter?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Är det så att någon måste ha ett abonnemang som sen delar detta vidare eller är det så att man kan konfigurera boxen direkt med krypteringar och grejs så att den öppnar kanaler utan ett abonnemang i bottnen ??

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    105
    Tackad
    10 gånger
    Tror du får ta dig en titt på reglerna innan du skriver vidare.
    Här inne diskuterar vi bara delning inom det egna hemmet vilket innebär att du måste ha ett eget abonnemang som du betalar för och därefter kan du konfigurera boxen att fungera med det.
    Kortdelning via andra personer är med andra ord inte tillåtet att diskutera här inne.

  7. #7
    Ok jag förstår ! my bad .... det var en ren teknisk fråga

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    1. Först måste du ta reda på EXAKT vilken box du har. Det finns många olika modeller av Dreambox och det finns flera olika typer av kloner. Så är det en original Dreambox eller en kopia (klon)? Vilken modell är det? Inkl. alla benämningar som SE, v.2 eller liknande? Är det en klon finns det olika versioner av SIM-kort?

    När du klarlagt exakt vilken box du har kan du få tips om lämplig image (firmware) att ladda boxen med. OBS! Ladda inte fel typ av image för då kan boxen sluta fungera...

    2. När du fått i en lämplig image i boxen är nästa steg att installera en cardserverprogramvara som läser ditt programkort och en softcam som avkodar bilden. Det finns en del att välja på som t.ex. oscam, CCcam, mgcamd m.fl. Hur man installerar dem beror på vilken image du valt. Vilken cardserver och softcam du ska ha beror bl.a. på vilket programföretag du har kort ifrån. Olika typer av kryptering och kort fungerar inte tillsammans med alla mjukvaror.

    3. Sedan återstår att konfigurera det hela vilket kan vara mer eller mindre svårt beroende på vilka mjukvaror du valt.

    Så, när du klarat ut vilken box du har och vilken leverantör du väljer för ditt programkort så kan du få mer specifika råd.
    Det finns inga "gratislösningar" för att få kanaler utan att betala.
    Senast redigerad av atomized den 2015-01-03 klockan 20:53.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    372
    Tackad
    12 gånger
    atomized bra utformad info

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss