Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: VU+ zero

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag är också av den åsikten. En Vu+ Zero kan man kanske ha som 2:a box, men som primär box skulle jag satsa på något med lite mer kraft och möjligheter.
    Solo2 är förmodligen den mest prisvärda box man kan köpa! Att sedan Duo2 går att få tag runt 3800:- är också ett fynd! Men jag förstår om man vill hålla ner kostnaderna, jag är själv ganska prismedveten. Det finns dock ingen anledning att gå under en Solo2 tycker jag.
    Svårt läge
    Den Solo2 ser ju framförallt mycket trevligare ut.
    Men är det någon som har erfarenhet av båda dessa boxar och kan säga något om ifall de skiljer sig på något mer sätt?
    Staabilitet, känslighet på tuner, värmeutveckling (har de föresten fläkt?)..

    Hur är det med "SID not in PAT" problematiken? Är det en isolerad DB-förteelse eller är det en enigma2 bugg som förföljer alla dessa boxar?
    Senast redigerad av pacmyc den 2015-01-10 klockan 20:02.
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pacmyc Visa inlägg
    (har de föresten fläkt?)..
    Solo2 har fläkt. Vet inte hur mycket den hörs. På min Duo2 hörs fläkten om man skruvar upp varvtalet på den, normalt är den ganska ljudlös när den går på auto-varv.

    Citat Ursprungligen postat av pacmyc Visa inlägg
    Hur är det med "SID not in PAT" problematiken? Är det en isolerad DB-förteelse eller är det en enigma2 bugg som förföljer alla dessa boxar?
    Har aldrig det problemet på min Duo2. Jag tror att det problemet har sin orsak i DiseqC-switchar som inte hänger med riktigt. Det är alltså viktigare att välja en bra DiseqC-switch än att välja box för att få bort just det problemet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss