Om pengar var den enda drivkraften här skulle vi alla ha CDs eller VIASATs originalboxar som följer med istället för att lägga ut tusenlappar på DB, TIVIARer och AZBOXar.
För mig som skall flytta till ickefiberhus; vad finns det för bra routrar?
Om pengar var den enda drivkraften här skulle vi alla ha CDs eller VIASATs originalboxar som följer med istället för att lägga ut tusenlappar på DB, TIVIARer och AZBOXar.
För mig som skall flytta till ickefiberhus; vad finns det för bra routrar?
Huawei 5186-s22
Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk
Slängde ut min gamla D-link 605L igår och installerade en Asus RT-AC68U.
enligt bredbandskollen fick jag 10Mbit mer ner....
minus för ej väggmontage
Annars Supernöjd!!
Detta stämmer väl delvis. Belkin har väl köpt Linksys av Cisco om jag inte är helt felinformerad. Så nya Linksys-produkter ska i själva verket vara belkin-prylar och inte cisco.
Jag köpte en asus ac66u för att 68:an inte går att väggmontera. Riktigt nöjd faktiskt. Då kör jag min gamla Linksys E2000 som AP också. Full täckning i hela kåken. (3plan 270m2)
DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120
Har väl inte varit förälskad i Belkin varken nu eller förut.
Men jag har förnärvarande en felanmälan liggande hos dem,
och de har ringt 3 ggr från Californien och sagt att ärendet ligger hos R&D.
Så fort de fått besked kommer de att återkoppla har de sagt,
samtidigt har jag fått mail från deras R&D om vad de gör.
Hos andra tillverkare har man fått stånga pannan blodig för att komma förbi 1:st line.
Så det är flying colours på Belkin service
Kör själv en asus rt-58 är väl rätt nöjd med den,hoppat mellan olika firmwares kör original nu igen..trådlösa är det bra räckvidd på minus på asus routern är att man får starta om den kanske 1ggr på 1.5vecka
Titta även upp tp-link routrar i 1000kr +- klassen ,satt samtidigt upp en sådan som min asus, den har fungerat mer stabilt 0 omstarter på den.
Jag slängde ut min Asus Rt At68u och bytte mot Netgear R7000 med DDwrt.
Nu rockar det utan problem !
en fråga matkoh, när du kör 4G använder du USB modem kopplat till Ciscon via USB porten eller kör du via en 4G router kopplat till WAN2?
jag har en RV325 och Ciscon hittar 4G modemet som är en dongle men failover får jag inte lira,
ärendet ligger hos Cisco och jag har fått en beta firmware men fungerar inte ändå, Cisco säger problemet beror på att RV325 har inte stöd för tele2!
Hmmmm.
Jag har min 4G via en Huawei B593 router, Detta för att jag vill ha externantenner, vilket knappast finns till USB-dongeln.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero