Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Problem med mjukvaruuppdatering via internet. Vu+ Solo

  1. #1

    Question Problem med mjukvaruuppdatering via internet. Vu+ Solo

    Kör OpenPli 4.0 på min Vu+ Solo och har sedan en uppdatering för några dagar sedan problem med att göra ytterligare uppdateringar. Kör man en sökning efter uppdateringar genom menyerna kommer det upp att det finns 17 uppdateringar men väljer man att uppdatera står det bara efter en liten stund att 0 paket installerades.

    Jag vet att det kommit nya versioner efter den senaste lyckade uppdateringen så det borde inte vara att det helt enkelt inte finns några.

    Känns som det kan vara nåt som hängt sig i programmet. Finns det nått sätt man kan få det att fungera som det ska igen? Nolla någon cache tex?
    Har ingen lust att göra en om installation med en USB sticka om det kan undvikas.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Kör in uppdateringarna från prompt:

    opkg update
    opkg upgrade
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Har provat det nu, löste dock inte problemet. Startade om efteråt och provade en ny sökning genom menyerna och samma visa 17 nya uppdateringar... Märkligt.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    21
    Tackad
    5 gånger
    gör backup på inställningar, ladda sen hem uppdatering från hemsidan på usb och flasha om boxen.
    det fixade liknande problem hos mig.

  5. #5
    Ja det ser ut som det lär bli så, verkar som det är nåt som hindrar den från att genomföra uppdateringarna.

  6. #6
    En liten update, lyckades efter lite dribblande och borttagande av filer att få det att stå att det inte finns några nya uppdateringar. Om det innebär att de senaste är installerade eller om jag helt enkelt pajjat nåt återstår att se när nya kommer .

    Anledningen till att jag är intresserad av uppdateringarna är att efter en av de senare uppdateringarna inte längre går att montera ett par NASar jag har i nätverket vilket vad jag förstår är ett känt problem. Hoppas på att det blir fixat på ett enkelt sätt framöver.

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Om du slår på NFS på ditt NAS, så funkar det. Problemen som du nämner gäller CIFS.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Ok, tror inte jag kan ändra något sånt på någon av nasarna har en Buffalo Linkstation LS421DE och en gammal D-Link DNS-313. Annars ser det ut som det blir att flasha om boxen...

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    ALLA NAS som jag testar har möjlighet till NFS.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Ok, ja det är möjligt men inget jag har hittat i inställningarna iaf. Fast å andra sidan har jag inte tittat så väldigt noga. Men det är inget inget stort problem då jag har andra mediaspelare kopplade till tv'n också.

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-07-22, 08:04
  2. Mjukvaruuppdatering.
    Av maur i forum Vu+
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-06-13, 15:19
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-03-21, 21:28
  4. [LÖST] Kanaler försvunna efter mjukvaruuppdatering
    Av judasprast i forum Dreambox
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2014-01-06, 19:19
  5. Vu+ solo problem
    Av concast i forum Vu+
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-12-28, 09:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss