Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dm600 pvr

  1. #1

    Dm600 pvr

    Hej!

    Jag har en DM 600 PVR och undrar hur/om det går att få den att ta in vanliga kanalerna utan CS då jag ej har sådant.
    Kanalerna jag får in på comhem är 1,2,4,6,7 men skulle även vilja få in resterande.

    Är det något jag kan göra här för att lösa det så alla kanalerna från vårt basutbud kommer fram via dreamboxen?

    Tacksam för svar.

    /Matte

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Har du ett programkort för basutbudet?

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av mattenixon Visa inlägg
    Hej!

    Jag har en DM 600 PVR och undrar hur/om det går att få den att ta in vanliga kanalerna utan CS då jag ej har sådant.
    Kanalerna jag får in på comhem är 1,2,4,6,7 men skulle även vilja få in resterande.

    Är det något jag kan göra här för att lösa det så alla kanalerna från vårt basutbud kommer fram via dreamboxen?

    Tacksam för svar.

    /Matte
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  3. #3
    Nej tyvärr utan det ingår bara i hyran.

    Antar att man måste ha ett programkort och då teckna abonnemang via com hem för att få in dem digitalt.

    /Matte

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Comhem har både ett analogt utbud (som håller på att avvecklas) och ett digitalt utbud. I det analoga utbudet har ganska många kanaler varit fria och gått att se utan kort (1, 2, 3, 4, 5, Eurosport m.fl.) men i det digitala utbudet är betydligt färre kanaler fria (endast 1, 2, 4 och någon mer).

    En Dreambox kan bara ta in kanaler från det digitala utbudet så utan programkort kan du bara få in de kanaler du nämner. Om du får in fler fria kanaler på din TV så beror det på att TV:n kan ta emot både det analoga och det digitala utbudet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Comhem har både ett analogt utbud (som håller på att avvecklas) och ett digitalt utbud. I det analoga utbudet har ganska många kanaler varit fria och gått att se utan kort (1, 2, 3, 4, 5, Eurosport m.fl.) men i det digitala utbudet är betydligt färre kanaler fria (endast 1, 2, 4 och någon mer).

    En Dreambox kan bara ta in kanaler från det digitala utbudet så utan programkort kan du bara få in de kanaler du nämner. Om du får in fler fria kanaler på din TV så beror det på att TV:n kan ta emot både det analoga och det digitala utbudet.
    Tack för bra info! Då behöver jag inte fundera mer på det.

Liknande ämnen

  1. DM600 tar ip 192.168.0.0
    Av läskkungen i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-17, 17:42
  2. DM600 död
    Av kingboyd i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 23:44
  3. Se DR HD FTA på DM600
    Av map_se i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 08:44
  4. DM600 + vi**at
    Av zyx_11 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 05:51
  5. Dm600
    Av Grolt i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 09:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss