Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Vlc

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2011
    Inlägg
    123
    Tackad
    1 gånger

    Vlc

    Hej,vilken vlc fungerar o streama från dreambox till pc?eller nåt annat bra förslag?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tycker att de flesta versioner av VLC fungerar bra. Jag brukar bara installera den senaste.

    Jag tror att det är lättare att få att fungera med Firefox än Internet Explorer.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2011
    Inlägg
    123
    Tackad
    1 gånger
    Ja kör firefox o när jag ska öppna streamlänken med vlc så öppnas vlc men ingen bild kommer..

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Märkligt. Jag kollade och just nu kör jag VLC 2.1.5 som är den senaste, men jag har som sagt kört många tidigare versioner också utan problem.

    När du installerar VLC måste du kryssa i att den också skall installera "Mozilla Plugin" eller vad den heter. Har du gjort det? Annars kör jag bara med default-inställningarna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    vad ja vet så är mozilla plug in med från början bara att klicka på nästa hela tiden

  6. #6
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    vad ja vet så är mozilla plug in med från början bara att klicka på nästa hela tiden
    Är ganska så säker på att Firefox-pluginet inte är ikryssat per default.

  7. #7
    Lånar denna tråden lite.

    Jag får bild och allt fungerar men efter 5 min så börjar bild och ljud hacka som fan för att sen frysa helt. Jag har en DM500-C box och streama inom mitt eget nätverk så det har inte med bandbredden att göra.

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av laban18 Visa inlägg
    Lånar denna tråden lite.

    Jag får bild och allt fungerar men efter 5 min så börjar bild och ljud hacka som fan för att sen frysa helt. Jag har en DM500-C box och streama inom mitt eget nätverk så det har inte med bandbredden att göra.
    Det finns flera olika saker som kan spöka.
    1. DM500 är en ganska klen box och klarar inte att strömma perfekt i alla lägen. Men med en bra image som t.ex. OpenPLi borde det funka till 99% om boxen mår bra för övrigt.
    2. Även om det är inom ditt eget nätverk så kan kapaciteten vara sämre än du tror t.ex. om du kör via wifi.
    3. Datorn som du spelar upp videoströmmen på måste också vara i bra skick och inte nedslöad av en massa bakgrundsprocesser eller liknande.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss