Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: sat-cr

  1. #1

    sat-cr

    Finns det någon av linux baserade satellitmottagarna(Vu+,dreambox,miracelbox) som har stöder sat-cr?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag vet att Vu+ gör det. Vet inte hur det är med de andra.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av markus1980 Visa inlägg
    Finns det någon av linux baserade satellitmottagarna(Vu+,dreambox,miracelbox) som har stöder sat-cr?
    De jag vet ska fungera är Vu+ Solo2 och DM800SE men med största sannolikhet de flesta Vu+ och Dreamboxarna med en nyare image. Miraclebox har jag dessvärre ingen koll på.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2005
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Jag kör Sat-cr på VU+solo2 inga problem.

  5. #5
    ok.ligger funktionen i hårdvaran eller är det en mjukvarubaserad funktion. Undersökte vu+ sol2 specifikation och fanns inget om sat-cr.

    Dreambox 800 HD har alltså sin funktionen inkluderat i sin image(mjukvara). Finns i sådana fall sat-cr funktionen i Openpli

  6. #6
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av markus1980 Visa inlägg
    ok.ligger funktionen i hårdvaran eller är det en mjukvarubaserad funktion. Undersökte vu+ sol2 specifikation och fanns inget om sat-cr.

    Dreambox 800 HD har alltså sin funktionen inkluderat i sin image(mjukvara). Finns i sådana fall sat-cr funktionen i Openpli
    Misstänker att även tunern måste "klara" funktionen. Bara för att en tuner kan ta in en satellitsignal så stödjer den väl per automatik inte Sat-CR?
    Eller är det helt mjukvarubaserat? Det är ju LNB:t som splittar upp signalerna på olika frekvenser - dessa bör ju tunern kunna ta emot oavsett... hmm...
    Nu spekulerar jag ju bara här...

    På din andra fråga på om OpenPLi har stöd för Sat-CR så är svaret iaf. ja

    Edit: Från Wikipedia: A receiver required to operate in a single cable distribution installation can be essentially conventional. It should be able to tune to the user channel (within the normal IF tuning range) and modulate the LNB power voltage with the 22 kHz signal required for issuing DiSEqC commands. It will then require only software modification to operate as a single cable distribution receiver.

    Här låter det ju som att det bara är mjukvaran (och givetvis ett Sat-CR-LNB) som behöver ha stödet?
    Senast redigerad av Jicarala den 2015-02-11 klockan 20:24.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss