Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Server program till Dreambox? "Tips"

  1. #1

    Server program till Dreambox? "Tips"

    Söker tips på kunna ha datorn som server till dreambox.
    Finns det något server program man kan använda till Windows 64bits?

    hade tänkt mig kasta i ett DVB-C Dual Tuner Dual CI PCIe Card som sen får dela ut om det nu skulle fungera?.

    söker även hjälp med få över enigma2 till en dreambox 500C då jag får felmeddelande i dreamboxEDIT pga att mappen inte finns i boxen.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Rekommenderar att du lär dig oscam. Finns att ladda ner för Windows här: http://tekreaders.com/blog/oscam/oscam-windows/

    Oscam är inte det enklaste alternativet men det mest kompetenta och det som utvecklas stadigt. Om du lär dig oscam på Windows har du mycket lätt att ev. senare migrera till en Linux-server ifall du skulle vilja det.

    Edit:
    Ser nu att din fråga är oklar vad du egentligen är ute efter? Min rekommendation av oscam gäller en kortserver-programvara. Men din fråga kan även tolkas som att du söker någon slags HTPC-programvara.

    Slutligen, Enigma 2 finns inte till DM500C. Även här är din fråga oklar. Om du använder DreamboxEdit så är det kanske bara inställningarna du försöker föra över?
    Senast redigerad av atomized den 2015-03-18 klockan 14:44.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Okej.

    vad är bästa sättet om men vill dela kanalarna mellan dreamboxarna? hur parkopplar man dom?

    Går det att lägga in en playlista i boxen som datorn delar ut från parabolen?
    Senast redigerad av benganhof den 2015-03-18 klockan 16:43.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    "Att dela kanaler med en vän" är inte ett tillåtet ämne att diskutera på detta forum. Här tillåts endast diskussioner om cardsharing inom det egna hushållet.

    Det finns en flik som heter Regler längst upp på sidan, jag föreslår att du läser dem innan du postar dina frågor.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Då ändrar vi inlägget då..

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är fortfarande väldigt oklart för mig vad du egentligen frågar om? Först pratar du om DVB-C boxar och tuners, sedan pratar du om "dator som delar ut från parabolen"? Du pratar om att "parkoppla boxar" för att i nästa stund prata om att dela något mellan dator och box?

    Jag får ärligt talat inte en susning om vad du egentligen vill uppnå, och jag börjar tro att du inte vet det själv?

    Du pratar om massa olika saker på en gång. Man kan låta flera mottagare dela på ett programkort. Det kallas cardsharing och det finns massor av guider och inlägg om den saken här på forumet. En annan sak man kan göra är att streama kanaler från en dator till en Dreambox eller tvärtom. Det finns ett antal inlägg som beskriver såna saker också.

    Sök och läs här i forumet så kommer du nog att hitta svar på de flesta av dina funderingar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Det går inte att ladda upp Enigma2-lista till DM500, åtminstone inte utan konvertering. Även sökvägen är annorlunda.
    Om TS sedan vill dela kortet inom sitt eget hushåll så är det väl betydligt enklare och smartare att använda just DM500 som server, och inte en stor strömslukande PC.

  8. #8
    därför jag skrev tips

    Jag vill dela mitt kort med flera boxar. jag själv har hört och läst om att man kan dela det på flera olika sätt. ett alternativ va och använda datorn som server.
    andra va och dela det från box till box. men vill samtidigt inte dra igång något som inte fungerar i slutet

    Jag skulle vilja ha min PC som Server där jag kan dela sen vidare till min Iphone och andra boxar i Huset.

  9. #9
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Du kan inte dela kortet till din IPhone då den inte har någon mottagare eller tuner, men du kan "streama" tv-sändning eller film till din Iphone från din dreambox eller PC.
    Blir ungefär som att "streama" film till din mobil eller surfplatta...
    Ungefär som Netflix, så finns det appar till din IPhone som hjälper dig med detta...
    Frånd din PC streamar du med hjälp av VLC
    Senast redigerad av Minime den 2015-03-18 klockan 22:16.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  10. #10
    Tips på olika program som kan klara av och dela flera kanaler samtidigt.
    Tips på TV-kort till datorn mm.
    Senast redigerad av benganhof den 2015-03-18 klockan 22:37.

Liknande ämnen

  1. Svar: 28
    Senaste inlägg: 2012-10-06, 21:31
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 23:10
  3. Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss