Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Viasat HD kanaler fungerar ej (Astra 4.8E)

  1. #21
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Rags32 , funkar GBox för att få igång C More Fotboll och Hockey HD eller är det bara som du tror att det kan funka med den koden i länken?
    Är nyfiken för misstänker att snart hela Canal digital kommer att försvinna på samma sätt som dom två kanalerna har gjort.
    Nu har jag förutsatt att Canal Digital utnyttjar exakt samma system som Digitalb. I sådana fall ska Gbox (en gammal version sägs det) fungera med Canal Digital. Men du måste fortfarande få ut CWPK-nyckeln.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2014
    Inlägg
    108
    Tackad
    13 gånger
    Er det da samme system som Canal-digital Norge benytter seg når det gjelder TV Premier League 1,2,3?
    Kan bekrefte at løsning for disse kanalene var det allerede noen som hadde tilgang til når disse forsvant i Norge. Det var også bilde på de 2 Svenske kanaler som dere nevner i tråden også. For å si det slik så var disse dekket på mange satellitter.
    Dette var et system med Gbox og Mgcamd 1.35a som klient. Peer.cfg var krypterte linjer med bare tall og bokstaver. Alle ble kjørt i Vpn tunell og prisen var 25 euro i mnd.
    Systemet er blant annet styrt i fra Italia og mange har fortsatt tilgang til dette i Norge.

  3. #23
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av gynter Visa inlägg
    Er det da samme system som Canal-digital Norge benytter seg når det gjelder TV Premier League 1,2,3?
    Kan bekrefte at løsning for disse kanalene var det allerede noen som hadde tilgang til når disse forsvant i Norge. Det var også bilde på de 2 Svenske kanaler som dere nevner i tråden også. For å si det slik så var disse dekket på mange satellitter.
    Dette var et system med Gbox og Mgcamd 1.35a som klient. Peer.cfg var krypterte linjer med bare tall og bokstaver. Alle ble kjørt i Vpn tunell og prisen var 25 euro i mnd.
    Systemet er blant annet styrt i fra Italia og mange har fortsatt tilgang til dette i Norge.
    Verkligen intressant. Nu är frågan bara vilken metod som utnyttjades för att få igång Premium 1-3, men om det stämmer att de lyckades få ut CWPK-nyckeln för Gbox så kan man köra slutsatsen att det är samma system här i norden för Canal Digital som det är för Digitalb. Jag har dock alltid dragit den slutsatsen

    Det positiva är att chansen är i sådana fall stor att Canal Digital inte stängt igen hålet som utnyttjades för att få ut nyckeln vid fallet Digitalb och bör således vara möjlig att lösa.

    Gällande andra metoden så misstänker jag den vara anledningen för att bild kan tillkomma på C More Hockey HD (det var den kanalen eller hur?). Kan inte gå in på det här öppet dock. Om kanalen är dekrypterad i den servern längre än 20-30 sek så har de löst det på ett speciellt vis. Annars om det är 20-30 sek som den kanalen är dekrypterad så finns det en anledning för det och det går rent teoretiskt sätt att lösa.

  4. #24
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har för mig att man ska kunna köra sid länkning på canal digital också, man kunde innan iaf, i dagsläget vet jag inte om det går dock.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #25
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Har för mig att man ska kunna köra sid länkning på canal digital också, man kunde innan iaf, i dagsläget vet jag inte om det går dock.
    Jaha folk visste redan om det. SID-länkning fungerar med C More Hockey HD och en annan kanal. Vet inte vilken... Har nämligen inte kunnat testa det då jag inte vet om någon emulator med den funktionen förutom CSP. Sen vet jag inte hur man får till CSP då den bara cachar 20 sek.

  6. #26
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Berätta mera..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger

    Viasat HD kanaler fungerar ej (Astra 4.8E)

    Man måste ha en Box igång på den kanal som delar dcw med sagda HD kanal du vill kika på.
    Så löser man cache frågan.
    Senast redigerad av gillette den 2015-04-08 klockan 14:17. Anledning: info
    DM8000 | DM800SE

  8. #28
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gillette Visa inlägg
    Man måste ha en Box igång på den kanal som delar dcw med sagda HD kanal du vill kika på.
    Så löser man cache frågan.
    Mmm, så som polackerna demonstrerat med den vita originalmottagaren från Canal Digital då..
    Finns postat på forumet och dom kunde även extrahera AES-nycklar..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  9. #29
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Nu blev jag lite nyfiken, vad är SID-länkning och hur funkar det. Är det någon som kan beskriva eller länka till en sida som beskriver hur det funkar och hur man kan göra för att få det att funka själv eller är det något som är allt för hemligt?
    Men har man sagt A tycker jag att man ska säga B.

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Nu blev jag lite nyfiken, vad är SID-länkning och hur funkar det. Är det någon som kan beskriva eller länka till en sida som beskriver hur det funkar och hur man kan göra för att få det att funka själv eller är det något som är allt för hemligt?
    Men har man sagt A tycker jag att man ska säga B.

    Har du testat google eller pm?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Hittar inga kanaler på Astra 4.8 (Viasat)
    Av Ille83 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-19, 18:59
  2. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-01-18, 23:35
  3. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-15, 16:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss