Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Ta emot turkiska kanaler i Västerbotten

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kianian, mmm, som jag misstänkte, då stämmer täckningskartan jag länkade till ganska bra.

    Åtminstone vet du ungefär vad han fick för signal med den parabolen, det är ju möjligt den han hade inte var så bra, t.ex. plast och sämre LNB, har man en som är metall och bra LNB får man betydligt bättre effekt. Sedan är det ju problemet att hitta en, och att köpa större parabol är inte billigt, så man vill ju vara säker på att det kommer funka och man får bra mottagning.

    Antar du kanske får gallra eller ta bort något träd så du får bra signal.

    Lycka till.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    7Ö tas som tidigare sagts emot bra på en 50 cm-parabol i Småland, men det hjälper ju inte dig... Tog emot 42Ö också bra, men i Lund och då en lite större parabol.

    Nåväl, om du har pengar att spendera och vill hålla dig vän med hyresvärden, kan du titta på den större av Selfsat-modellerna. (http://www.satpro.se/default.asp?id=...03&ucat_nr=105) Den finns inte bara hos Satellitproffsen, utan jag har sett den hos Elgiganten också. ("Bevakade" det exemplar de hade till försäljning i Lund, för att slå till om/när den skulle prissänkas/hamna i fyndlådan; men någon annan hann före)

    Lycka till!
    /I

  3. #13
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kan ju lägga till en lite sak här. Det är ju just DÄRFÖR en av anledningar till att lägenheter med balkong i söderläge eller närheten, är eftertraktade av folk som kör med parabol, man får alltid montera en parabol på balkongen, alltså på en pinne eller liknande, då monterar man inte på fasad och parabolen kan inte ramla ner eftersom den står inne på balkongen, det kan inte hyresvärden hindra.

    I rinkeby och tensta i Stockholm ser det ganska knasigt ut, många där som hänger över kabel till grannen på en del hus, ser ut som det hänger tvättlinor över allt där, fullt med paraboler och kablar, rena djungeln. Men jag säger inget, jag kör ju också parabol, det är fint, stabil mottagning, bra bild och man slipper evigt strul med flytt av kanaler och att dom försvinner och ersätts av andra.

    Jag tror inte den där selfsat modellen räcker, och inte säkert man får montera på fasad, allt bestäms av hyresvärden och vad dom tycker.

Liknande ämnen

  1. Turkiska kanaler
    Av EmEkLiHoRoZ i forum IP-TV
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-03-25, 20:41
  2. Ta emot analoga kanaler?
    Av mhead i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 17:47
  3. Turkiska kanler?
    Av Nilllan i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 16:40
  4. Turkiska kanaler
    Av elements i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 17:32
  5. [LÖST] turkiska kanaler på parabol
    Av Xtriss i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-08-16, 12:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss