Var hittar man den senaste plugin Mcas+Mclient som fungerar med CD på Tiviar Alpfa Plus nya firmware 2.01.77? De gamla versionerna av plugin Mcas+Mclient fungerar inte längre. Någon på forumet som har bra info om detta?
Var hittar man den senaste plugin Mcas+Mclient som fungerar med CD på Tiviar Alpfa Plus nya firmware 2.01.77? De gamla versionerna av plugin Mcas+Mclient fungerar inte längre. Någon på forumet som har bra info om detta?
Tiviar Alpfa Plus med OpenATV, Open ViX samt VU+ Solo 4K med VU+ image
Får du inte svar på din fråga på mytiviarforum, tvivlar jag på att du får svar här.
Har försökt leta på andra utländska forum men tyvärr inte så lätt. Har du några tips? Använder du själv Mcas eller den inbyggda? Jag har två Tiviar hemma och behöver därmed Mcas+Mclient som tydligen tidigare ska ha fungerat för andra. Antingen har Fortis stoppat denna möjlighet i FW eller så måste man ändra någon parameter i Mcas/Mclient alt. hitta nyare variant gjord 2015. Det funkar med en enkel separat Mcas av senare variant men inte parad variant Mcas+Mclient som jag hittat någonstans.
Senast redigerad av perahl1 den 2015-05-16 klockan 10:26.
Har en Tiviar i min enrumslägenhet. använder den inbyggda kortläsaren för Canal Digital och modul för BOXER.
Fråga Satellitproffsen, de har de kontakter som kan ge dig svar.
Ok tack för tipset.
Nordsat är distributör för Sverige för just Tiviar. Ska se om jag kan få tag på lite info där.
Det tackar man för....
Nordsat ska fixa och kommentera detta i början på veckan
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Vad intressant eftersom jag verkligen försökt i flera timmar att få det att fungera Mcas+Mclient. Misstänker att något i boxens FW som stoppar detta. Mcas "singel" verkar fungera men inte par varianten Mcas+Mclient.Nordsat ska fixa och kommentera detta i början på veckan
Tiviar Alpfa Plus med OpenATV, Open ViX samt VU+ Solo 4K med VU+ image
Vi ska se vad dom har att komma med under morgondagen
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.