Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: vu+duo2 krångel !

  1. #11
    Redan gjort det matkoh och det funkade inte !

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Pompe67 Visa inlägg
    Atomized jag har sett att du skrev någonstans här i forumet att du rekommenderade Blackhole istället för OpenPli till Vu+duo2 boxarna eftersom du tyckte Bh var stabilare. Tycker du jag ska byta till BH istället ? Undrar också angående OpenPli och om jag ska ominstallera, bör jag då köra en fabriksåterställning och sen vad ? Lägga in en ny version av OpenPli 4.0 ? hur ska jag veta viken som funkar och är stabil ?
    Jag gillar Blackhole bättre men det är en smaksak. OpenPLi borde funka också även om jag inte själv provat den på något år.
    Blackhole kan uppfattas som lite mer svårinstallerad eftersom du själv får leta upp softcam på nätet och installera.

    Annars om du väljer OpenPLi så gör som matkoh säger och ta den senaste från http://openpli.org/download/vu+/vuduo2/
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    327
    Tackad
    38 gånger
    Kanal 5HD och 9HD som du har problem med ligger på samma transponder.

    Det här är kanske lite långsökt, men du kan ju kolla att frekvensinställningarna är riktiga.

    10778V
    25000 3/4
    8PSK
    DVB-S2

    beson
    Clarke-Tech ET9000HD x 2 | Raspberry PI

  4. #14
    inställningarna är som dom skall beson, annars hade jag nog inte haft ngn bild när jag lossade på kontakterna på boxen och bara lät koppartråden sitta i.
    Det är det här som jag inte blir klok på eftersom då har jag bild på 5 o 9hd men då felar det ju naturligtvis på andra kanaler ? Vad kan det vara som är galet lnb är kollade och switchar likaså klämkablar genom fönstret är nya men ändå så funkar inte det som det ska ???? blir tokig.

    Tack för hjälpen ni som svarar
    Senast redigerad av Pompe67 den 2015-06-17 klockan 11:38.

  5. #15
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Detta fenomen har hänt mig också. Jag provade först med att radera kanalerna och söka efter dem ånyo, det fungerade nån gång. Jag har även startat om Oscam och då fick jag bild.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    Detta fenomen har hänt mig också. Jag provade först med att radera kanalerna och söka efter dem ånyo, det fungerade nån gång. Jag har även startat om Oscam och då fick jag bild.
    Har ominstallerat kanaler och image och inget funkar dessutom har jag svårt att tro att det är Cccam som krånglar när precis alla andra kanaler funkar.
    Men tack för tipsen !

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    7 gånger
    Alltså: Duo boxen går bra där Duo2 strular, om jag förstått allt rätt?

    Kan det vara nån krock mellan tuners i Duo2 som orsakar problemet?
    Samtidigt låter det som ett jordningsproblem när du kopplar bort coax skärmen så fungerar det.

    Försök med att
    1.Avinstallera tuner B och testa bara med att köra A tunern till att börja med.
    2.Ta hem en sat.xml fil för Thor0.8W och Astra4.9 från http://satellites-xml.eu/ och gör en ny kanalsökning.
    VUSolo 4K, Open BlackHole 3.0.2 0.8W, 4.8E, 13.0E, 19.2E

  8. #18
    Ringo11 alldeles rätt Duo funkar klockrent där Duo2 krånglar, och precis som du skriver att det verkar vara ngt jordningsfel och det började efter att jag uppdaterade boxen ! Så jag vet inte vad som spökar för igår kväll funkade allt i vardagrummet som det skull men i morse var det som vanligt med kanal 5 o 9 Hd
    pxlar och ingen bild.
    Ska försöka med tipsen du skrev men hur gör för att ta hem sat.xml fil för Thor0.8W och Astra4.9 och vart lägger jag in den ?
    via usb ?

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Pompe67 Visa inlägg
    Ringo11 alldeles rätt Duo funkar klockrent där Duo2 krånglar, och precis som du skriver att det verkar vara ngt jordningsfel och det började efter att jag uppdaterade boxen ! Så jag vet inte vad som spökar för igår kväll funkade allt i vardagrummet som det skull men i morse var det som vanligt med kanal 5 o 9 Hd
    pxlar och ingen bild.
    Ska försöka med tipsen du skrev men hur gör för att ta hem sat.xml fil för Thor0.8W och Astra4.9 och vart lägger jag in den ?
    via usb ?
    Du markerar Thor 0.8 och Astra 4.9 på den sida som jag länkade till och laddar hem den filen och lägger in den i etc/tuxbox i Duo2 boxen.
    Starta om boxen, avaktivera tuner B, och gör en kanalsökning med tuner A på enbart den transponder som de krånglande kanalerna ligger på.
    Thor 0.8 DVB S2 10778 V 25000 3/4
    Kolla så att den hittar båda kanalerna som krånglar.
    VUSolo 4K, Open BlackHole 3.0.2 0.8W, 4.8E, 13.0E, 19.2E

  10. #20
    ska kolla det ringo11 tack för tipset. Har under kvällen suttit och testat lite stänger jag av tuner a o kör på tuner b så funkar det men inte tvärtom spelar jag in från epg/timer så har jag bild på 5an o 9an hd men kör jag en direktinspelning ingen bild
    Testade att kasta om kablarna bak och då funkar 5an o 9an hd att titta på och att spela in via epg/timer men inte manuellt va fa. är det som spökar ?????

Liknande ämnen

  1. Duo2 med max 14.9dB 93%
    Av kungjulle i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-02-11, 21:47
  2. VU+ Duo2
    Av Bluto i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 12:26
  3. Vu duo2
    Av ringo11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 06:08
  4. Wap krångel nu igen?
    Av hakank i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 19:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss