Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: XbmcPlusHelbild

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger

    XbmcPlusHelbild

    Hej på min solo2 med BH 2.1.6 får jag inte helbild på xbmc.Och detta gäller direkt när man öppnar xbmc.Tv,n slår till 1280x720 men xbmc visar inte full.Nån som vet om hur man kan fixa det.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Kollat inställningarna för bildskärmen i Kodi (XBMC)?
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Senast redigerad av macuser den 2015-07-14 klockan 00:15. Anledning: url saknade punkterna i slutet

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Leatherface Visa inlägg
    Kollat inställningarna för bildskärmen i Kodi (XBMC)?
    Tack för ditt svar.Jag kollade på inställningar på xbmc.
    video output :

    display mode - windowed (går ej att välja annat)
    resolution - 1280x720

    Fotfarande samma problem.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Ser exakt samma ut på min solo2 förutom att display mode inte går att välja eller ändra.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Kan det vara så att jag har gammal version på xbmc på solon.Såg att 2.1.7 hade kommit ut.Nån som har testat den.Undra om man ska uppdatera till senaste.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    Ser exakt samma ut på min solo2 förutom att display mode inte går att välja eller ändra.
    När länken autogenererades i forumet försvann punkterna på slutet. Det var alltså en direktlänk till "1.1 Video calibration...", där du ställer under-/overscan manuellt.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    När länken autogenererades i forumet försvann punkterna på slutet. Det var alltså en direktlänk till "1.1 Video calibration...", där du ställer under-/overscan manuellt.
    Video calibrering kan man köra när xbmc,s första sida visar utanför kanterna.i mitt fal visar xbmc i 4:3 så även om jag kör calibrering så rör den sig inom den arean.
    Börja bli knäpp på den.Som jag nämde innan display mode - windowed (går ej att välja annat) vet inte varför windowed står fast.På video output Resolution finns det 3 alternativ.1280x720p 1280x720sbs 1280x720tab.Valde 1280x720sbs för att bara se vad som händer allt vart mörkt gick inte och göra nåt.Vart tvungen att starta om boxen med on/off knappen på baksidan.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Är väl medveten om vad videokalibreringen är till för. Men eftersom att du i vanlig ordning varken kunde beskriva problemet eller vad du ville åstadkomma gick det heller inte att ge några mer exakta svar.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Är väl medveten om vad videokalibreringen är till för. Men eftersom att du i vanlig ordning varken kunde beskriva problemet eller vad du ville åstadkomma gick det heller inte att ge några mer exakta svar.
    Ok sorry.Jag hoppas på att jag har kunnat beskriva mitt promlem nu.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss