Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: viasat

  1. #1

    viasat

    Hejsan, är nybörjare på detta som man måste vara nån gång men hoppas på lite hjälp här ifrån ändå.

    Har en Vu+ duo, openpli och installerat oscam, CD funkar fint, men inte viasat. Den är parad till en gammal box och allt funkar med den. Nu till saken, hur läser jag ut loggarna i oscam som beskrivs i andra trådar här inne? Om jag kunde visa dom så kanske nån kan hjälpa mig vidare. Går det göra direkt i boxern eller hur gör man?

    tack på förhand!

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Loggen är oftast avstängd när oscam är installerad på en box. Eftersom en box har mycket mindre diskutrymme (flashminne) än en PC så brukar man köra utan logg för att inte riskera att fylla flashen.
    Om du har webif konfigurerat kan du nog se en del av loggen där. Annars kan du stoppa oscam och köra igång den från kommandoraden så får du loggningen på skärmen.

    Börja med att köra nedanstående kommando för att se vad oscam-processen heter:
    ps ax | grep cam

    om inte det funkar kan du köra bara
    ps ax
    eller
    ps -a
    och leta igenom listan efter oscam.

    Kommandona kan heta lite olika beroende på vilken image man kör. Jag kör Blackhole och här funkar ps ax fint men jag är osäker på hur det är i OpenPLi.

    När du hittat oscam processen som t.ex. kan heta /usr/bin/oscam_120 så så stoppar du oscam med
    killall oscam_120

    Sedan provar du att starta oscam igen med
    /usr/bin/oscam_120

    Om det funkar får du all loggning direkt på skärmen till du stoppar oscam igen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    vart hittar man det troligen i webif då? hittar mest grundinställningar och sånt där :/

  4. #4
    jag tror det har hänt nått när jag installerade osccam, körde om det igen och nu funkar de.

    tack för hjälpen ändå atomized

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du ser den senaste delen av loggen under fliken "Live Log" i webif. Sen kanske det går att se mer om du går in på fliken "Files" och klickar på "logfile". Det är i alla fall så det ser ut om man kör på en separat server, borde vara likadant om man kör på en box tycker jag. Dock kan webif utseende skilja sig lite beroende på vilken version av oscam man kör.

    Bra att det löste sig!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:15
  2. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 12:50
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 19:53
  4. [LÖST] skillnaden mellan viasat nordic och viasat europa??
    Av gozilla i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss