Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: VU+player eller via Open webif ingen bild

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det gick inte att se nånting på den bilden tyvärr.

    Det finns en inställning i Vu+ player "No zap before streaming". Den ska vara avslagen om du har en enkeltunerbox.
    Väntar du tillräckligt länge när du testar Vu+ player? Det tar 4-5 sekunder innan streamen kommer igång.

    Vad har du för box?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det gick inte att se nånting på den bilden tyvärr.

    Det finns en inställning i Vu+ player "No zap before streaming". Den ska vara avslagen om du har en enkeltunerbox.
    Väntar du tillräckligt länge när du testar Vu+ player? Det tar 4-5 sekunder innan streamen kommer igång.

    Vad har du för box?
    Har inte den inställningen "endast mirror, singel eller multi tuner"Såg att det skall vara en web interface under extensions plug in install. Men hittade den inte. Har en Zero. Jag väntar betydligt längre än 5 sek.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK. Jag kör Vu+ player på Android så jag vet inte om iOS versionen är annorlunda.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Har en android lur som jag kan testa på

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tydligen finns det lite olika versioner av Vu+ Player.
    Den som jag hade installerad var från 2014. Då var den borttagen från Google Play och man fick tanka ner den direkt från Vu+ sida om jag minns rätt.
    Nu kollade jag idag och då finns Vu+ PlayerHD tillgänglig på Google Play. Jag provinstallerade den både på min mobil och en surfplatta. I båda fallen funkade det fint med "autoconfiguration". Den hittade min Duo2 på nätet och gjorde alla inställningar själv. Jag behövde bara knappa in lösenordet.

    Men har du löst det där problemet med att kanalerna blir "gråa"? Det känns som att det är viktigare att lösa det innnan man börjar felsöka streaming.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16

    VU+player eller via Open webif ingen bild

    Citat Ursprungligen postat av mattias_jo101 Visa inlägg
    Har en android lur som jag kan testa på
    Testar med Android nu men den står bara och kör please wait...kommer åt boxen men..

    Känns som det är nått router strul

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Tydligen finns det lite olika versioner av Vu+ Player.
    Den som jag hade installerad var från 2014. Då var den borttagen från Google Play och man fick tanka ner den direkt från Vu+ sida om jag minns rätt.
    Nu kollade jag idag och då finns Vu+ PlayerHD tillgänglig på Google Play. Jag provinstallerade den både på min mobil och en surfplatta. I båda fallen funkade det fint med "autoconfiguration". Den hittade min Duo2 på nätet och gjorde alla inställningar själv. Jag behövde bara knappa in lösenordet.

    Men har du löst det där problemet med att kanalerna blir "gråa"? Det känns som att det är viktigare att lösa det innnan man börjar felsöka streaming.
    De verkar bli grå när jag håller på laborerar med streaming de hoppar tillbaka när jag startar om. Testar HD appen. Har ingen lösen vad jag vet. Men får ff ingen bild med open webif.

  8. #18
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Då Zero enbart är såld som en "titta_på_TV_box" så måste du installera pluginen PAU (under extensions) för att kunna streama öht.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #19

    VU+player eller via Open webif ingen bild

    Hittade en tråd om just detta testar när jag kommer hem
    http://forums.openpli.org/topic/3679...-work-vu-zero/
    Senast redigerad av mattias_jo101 den 2015-08-10 klockan 11:20.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Då Zero enbart är såld som en "titta_på_TV_box" så måste du installera pluginen PAU (under extensions) för att kunna streama öht.
    Yes...nu funkar VU+player på telefonen iaf. Testar det andra senare. Detta efter laddat in PAU plugin. Tack!!

Liknande ämnen

  1. Open Webif strul
    Av Rags32 i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-06-01, 08:22
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-02-02, 22:07
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-13, 10:53
  4. [LÖST] Hittar kanaler men ingen bild eller ljud
    Av kick i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 22:51
  5. ingen bild eller ljud på tv11
    Av lasgur i forum HTPC
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 10:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss