Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Nytt Viasat-kort

  1. #1

    Nytt Viasat-kort

    Ifall man skaffar nytt abb från Viasat med HD-box; går kortet att använda i nån annan box? Har läst här på forumet att det krävs en SD-box för att sedan kunna flytta. Har en TDS850NV -box liggandes i garderoben; är det en sån man kan aktivera kortet i för att sedan flytta det?

  2. #2
    Och en till fråga: vilken oscam-version krävs?

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det som krävs är att ditt kort är pairat med en SD-box. Det har inget med aktivering att göra utan du kan börja med att använda kortet i HD-boxen om du vill. Sedan skaffar du en SD-box och pairar kortet med den, det kan man göra inloggad på Viasats sida tror jag.

    Efter att kortet pairats med en SD-box ska det gå att använda i oscam.

    Alla moderna versioner av oscam borde funka. Man bör alltid sträva efter att använda så ny version av oscam som möjligt men Viasat borde funka även om versionen är ett eller två år gammal. Jag vet inte exakt vilken version som krävs.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    En fråga när det gäller Viasat pairing, kan man ha ett kort pairat till flera boxar samtidigt?

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Nej, du måste para om det när du flyttar det mellan olika boxar. Antingen via deras webbtjänst eller via telefontjänsten.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Tack för svaren.
    När man väl fått det att fungera med oscam, kommer det då att fungera hela tiden? Har läst nånstans att man borde ställa in blockemm i oscam.server -filen. Krävs detta och hur fungerar det?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Lånar tråden lite.
    Fick ett nytt kort igår, ingen aning om vilken version det är. Kan man läsa det på själva kortet?
    Hur som helst, stoppade in det i den gamla SD-boxen för att para det som jag gjorde med förra kortet. Ingen bild, bara meddelande om att kortet är korrekt isatt och att bild snart kommer.
    Efter en halvtimme tröttnade jag och ringde och aktiverade det. Allt är nu klart och du ska ha bild inom 5 min sa rösten.
    Icke! Väntade 20 minuter.
    Kan detta bero på att gamla kortet - som ännu är aktivt - sitter i kortläsaren på servern och denna är parad med samma box?
    Man kan se efter 10 minuters väntande att den stora textrutan om att kortet är korrekt isatt försvinner men efter 10 sek så kommer detta tillbaka igen. Precis som att den försöker...
    Ringde igen för att prova en ny aktivering. Ett fel har uppstått var det enda jag fick besked om.
    Måste gamla kortet vara borta eller har jag gjort nåt grundläggande fel? Eller är det här någon ny kortserie som inte går att använda eller aktivera med gamla SD-boxarna?

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Jepp det gamla kortet måste du para till någon annan box, innan du kan para det nya med din box.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Jaså minsann? Det gamla kortet kommer att gå ut vid månadsskiftet, måste det verkligen paras om innan dess eller räcker det med att man skiftar kort när det gamla har dött? Om man stoppar in det i den original-HD box som kom med detta abb (som aldrig använts), räcker det då för att para om det?
    Det har alltså tecknats ett nytt abb på en annan inom familjen så det är därför det har blivit ett kortbyte.

    Kan också tillägga att när kortet aktiverades i denna box så frågades det aldrig efter serienummer på boxen så hur kan då Viasat "veta" att det här är ett nytt abb och en redan använd box? Eller är abonnemanget på nåt sätt knutet till den nya boxen och kan bara aktiveras där?
    Senast redigerad av nizzehult den 2015-12-10 klockan 17:40.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Det vore intressant om någon kunde svara på detta. Jag ser nu i Oscam att gamla kortets EMM:er går ut den 31/12. Kommer det då att tappa parningen och jag kan direkt para det nya kortet med samma box eller måste kortet "avparas" nu eller rent av också när perioden är slut?

Liknande ämnen

  1. fått nytt kort från viasat
    Av kenny87 i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 20:54
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 19:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss