Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Problem med korta avbrott (boxer + AU kort)

  1. #1
    omighty
    Gäst

    Problem med korta avbrott (boxer + AU kort)

    Hej!
    Först vill jag bara tacka alla i CREW som ställer upp på att svara på alla frågor gång på gång.. Inte alltid så utförligt men ändå

    Jag har en ny Force 1144T box och en ny inköpt Triax UFO digital antenn..
    Jag kör med ett AU GK som kodar upp alla kanaler..
    Alla kanaler hamnar på mellan 70-95 % i motagnig vilket är helt klart OK..
    Men ibland, verkar vara slumpvis typ var 15 min så kommer det upp att signalen är borta i en sekund och sen blir bilden bra igen.. ibland så står det att signalen är kodad och att jag ej har behörighet.. detta sker också bara någon sekund.. sen blir allt bra igen.. mera sällan så återupprepar sig felmeddelandet flera ggr i rad så att kanalen blir oanvändbar i några minuter..

    Nu är min fråga tilll någon erfaren användare eller i CREWET..

    Vad beror detta på.. Är det mitt AU kort som börjar krångla.. är det Boxer som håller på att fippla med nycklar.. eller är det min box eller antenn det är fel på...
    Jag är jättetacksam för alla typer av synpunkter o svar..

    MVH: Kristoffer (Omighty)

  2. #2
    Gäst
    jag kan ha full mottagninf men ändån få "mosaik rutor"...sånt e boxer!?

  3. #3
    omighty
    Gäst

    Mosaik

    Jaa.. fast det beror på små skönhetsfel i sändningen eller i uppkodningen av boxern..
    Men får du upp en ruta typ i nån sekund dar det står att du inte har motagning? eller behörighet?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Stiffe
    jag kan ha full mottagninf men ändån få "mosaik rutor"...sånt e boxer!?
    Jag får också mosaikrutor ibland trots 100% mottagning. Det känns som om det inte har med mottagningskvalitén att göra utan att det är Teracom eller boxen som är problemet.

  5. #5
    Problem med mosaik i bilden kan vara störningar på 240 volts nätet.
    Har man elelement med bimetalltermostat,kyl & frys tillslaget på dom kan orsaka spikar i elnätet! :idea:

  6. #6
    Precis som Falco säger. Jag blir vansinnig när tjejen drar på tvättmaskinen.

  7. #7
    Tillägg: Jag tvättar själv, men då när det inte är nån sport på tv:n. Bäst att skriva detta ifall hon råkar se mitt inlägg. :dance:

  8. #8
    Ligger tvättmasikinen på en annan säkringsgrupp borde det väll inte vara några problem...
    Varför betala när man kan få det gratis

  9. #9
    @Freddan
    Det ligger en del i det du skriver men spänningsspikar kan leta sig fram på de mest underliga vägar. Dessutom kan det vara samma fas även om det är en annan grupp.

  10. #10
    Jag har tvättmaskin på en egen grupp och som Herman säger den ligger på samma inkommande fas. Ska elsanera så småningom...det blir inte roligt.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 11:38
  2. Trafik utan avbrott i nätverket!
    Av folke i forum Windows
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 13:00
  3. Avbrott på PPV film!!
    Av storefille i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 14:01
  4. avbrott
    Av Fidde_1 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-23, 17:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss