Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Problem med korta avbrott (boxer + AU kort)

  1. #11
    överspänningskydd då? hjälper det? har det på datorn men jag hade ju inga problem innan...
    Varför betala när man kan få det gratis

  2. #12
    Jag hade stora problem med detta innan. Särskilt på svt1, svt2 och TV4 och TV4+ hade jag störningar och svartruta i sändningarna. Jag städade/rensade upp i elskåpet och problemen har mer eller mindre försvunnit. Eller så har Boxer ökat sin signal styrka...?

  3. #13
    Hej på er ett litet tips!, d kan faktiskt bli bättre om man drar ner signalstyrkan på den aktiva antennen, hjälpte en kompis med en Triax, han hade 100% på antennen med "mosaik" som följd, drog ner till ca.20-25 %, kanonbild inga störningar alls faktiskt, men detta beror säkert på hur stark signal styrka man har + hur antennen är riktad, men mycke e inte alltid bäst :roll:

    H/ mica67

  4. #14
    har oxå liknande probz me min nyinskaffade force1144T..
    signalkval. ligger på typ99%..
    men då o då kommer de "ingen signal" rutan fram....irritererande om nått... :-(
    ska tillägas att den gör så...fast jag e ensam hemma..ingen tvättm. el. liknande igång.....
    varför detta beteende?..är de nått man får stå ut me?..
    el. som tidigare funderingar....GK fel?....

    tilläg2...kompisen köpte i samma veva en likadan force...o han har bild frysningar titt som tätt....trots 99-100%signal...
    nån förslag på detta fenomen?....så blir han gladare...

  5. #15
    omighty
    Gäst

    Sändningsstyrka

    Hej igen alla nyfikna!
    Jag har gått till botten med mitt problem och har kunnat minimera antalet troliga orsaker med uteslutningsmetoden, och med experthjälp!

    Det kan vara i vissa fall spänningsspikar eller liknande störningar i elnätet, men detta bara då maskiner används, kyl,fys, m.m
    Jag köpte en dosa på ELFA för 2000:- som motverkar spikar men utan resultat så detta var inte mitt problem..

    Efter rådfrågning på ELFA kom jag i kontakt med en EL-NINJA på ELFAS huvudkontor.. Han svarade ganska fort på mina frågor och kom fram till att det är "Gnist-bildare" som är problemet.. Detta är de typer av el kretsar som genererar en gnista(dvs. elektromagnetisk strålning)..
    Tex. On/off switchar, strömbrytare för lampor, m.m..
    Dessa sänder ut EM strålning i rummet o går igenom väggar, om man har en antenn som får in en svag signal styrka mätt i dB alltså(inte i kvaliten som visas i boxens meny, detta är missvisande), så blir signalen störd och ger upphov till mosaik, avbrott m.m.

    Och tro det eller ej, jag testade att tända en tändare av modern typ med tryck knapp(denna genererar en el-gnista) i rummet och felet uppkommer varje gång...

    Så något bot har jag inte ännu, ska testa att sätta ut antennen på Balkongen, så den kommer så långt ifrån el prylar som möjligt..

    TACK till alla som har läst min fråga och svarat!!

    MVH: Omighty

  6. #16

    Gnistbildare

    Hej!

    Jag har exakt samma problem och har kommit fram till samma sak. Det är gnistorna som är orsaken. Kom du fram till någon lösning? Blev det bättre när du satte antennen på balkongen?

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 11:38
  2. Trafik utan avbrott i nätverket!
    Av folke i forum Windows
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 13:00
  3. Avbrott på PPV film!!
    Av storefille i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 14:01
  4. avbrott
    Av Fidde_1 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-23, 17:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss