Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hjälp med DM800 Clone

  1. #1

    Hjälp med DM800 Clone

    Har stora problem med min box, det är så att jag lyckades flasha en felaktig image igår och nu startar inte boxen. Den fastna och så står det No CA module found * error *.
    Jag har köpt en serial till usb kabel men problemet är att jag inte kommer vidare med Dreamup, Optiflash m.m då man först ska connecta och sen knäppa på boxen men det funkar ju inte.
    Vetefasiken hur jag skall göra, och jag har ingen återställningsknapp på baksidan heller.

    Kan det funka om man kör en vanlig USB till USB i en av portarna på baksidan?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    66
    Du har väl en strömbrytare på baksidan? Håll inne standby-knappen på framsidan några sekunder samtidigt som Du slår på strömbrytaren där bak. Då bör Du se ett IP-nr i displayen. Eller om Du har en router kan Du titta i den under anslutna enheter och se ett IP-nr...?

  3. #3
    Nej jag har ingen knapp på baksidan. Innan jag flashade så gick det att hålla in powerknappen och ansluta ström så hamnar man i det läget man kan se ip.

    Men nu verkar den totalt ha fastnat, känns som jag testat allt med patchad dreamup men icke. Då får jag bara to big file istället. Har inte hittat nån image som passar. Är tvungen att välja nand image för att se nerladdade filer så vet inte om det är felet. Alla länkar man hittar är döda oftast.

    Måste hitta nån fil som är av format dreambox image och inte nand så kanske de funkar?

    Edit: om man ska köpa ny box, vad bör man satsa på?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nu håller inte jag på med Dreambox så jag kan inte alla detaljer om kloner och images till kloner. Men vi har en hel lång tråd om just detta problemet du råkat ut för. Det borde finnas bra info där: http://www.comhit.net/showthread.php...a-DM800-Cloner
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. hjälp med dm800 clone
    Av spartaneye i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-16, 21:22
  2. hjälp med dm800 clone
    Av spartaneye i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-11-11, 16:22
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-29, 05:49
  4. DM800 clone
    Av Appen i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 12:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss