Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Fox News på Intelsat 10-02

  1. #1

    Fox News på Intelsat 10-02

    Hej,

    Kan någon kunnig konsultera mig i om det är möjligt att ta in Fox News på Intelsat 10-02 på 0,8 W i Sverige?
    Länk till Lyngsat: http://www.lyngsat.com/Intelsat-10-02.html

    Jag har en 100 cm parabol med kvalitets-lnb och bor i söder om STHLM.

    Mvh,

    Johan

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Osäker. Vad jag vill minnas så tittade jag en del på fox news när dom sände ut den på TV8, då dom inte hade några övriga sändningar, det här var länge sedan minst sagt, men ändå.

    http://se.kingofsat.net/find.php?que...s&standard=All

    Vad jag kan se där så är väl möjligheterna att titta på kanalen via Sky (UK) och även Sky Italia, men det kräver kort. Jag tror kanalen är 24/7 och dom ha haft den länge. Även orbit går att ta emot här vad jag vet. Annars är det lättare numera att köra med VPN och titta på kanalen den vägen, över internet, eller att man betalar för någon form av streaming service.

    Dessutom hur ska du få in den frekvensen ?

    Vad jag vet finns det bara LNBer (lätt att få tag på) som klarar Ku-bandet och för C-band, men där har man oftast en stor parabol, där finns iofs en hel del FTA kanaler, oftast sänds en del kanaler här för att man ska kunna täcka in ett mycket stort område, t.ex. sist jag kollade, så låg SVT World här som sänder över Asien området, dock inte FTA.

    Ett annat alternativ för amerikanska kanaler är ju t.ex. om man känner folk "där borta" att köra med slingbox eller liknande, då kan man titta på alla kanalerna från amerika precis som man befann sig där.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2015-10-14 klockan 12:42.

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 021
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ixxa Visa inlägg
    Hej,

    Kan någon kunnig konsultera mig i om det är möjligt att ta in Fox News på Intelsat 10-02 på 0,8 W i Sverige?
    Länk till Lyngsat: http://www.lyngsat.com/Intelsat-10-02.html

    Jag har en 100 cm parabol med kvalitets-lnb och bor i söder om STHLM.

    Mvh,

    Johan
    Tyvärr så går det inte att få in denna kanal eftersom det är ett helt annat typ av system som man måste ha en annan typ av box och LNB + att den kanalen går bara att ta emot i Afrika.
    Carpe Diem

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Parabolen kan visst tas emot i Sverige. Tittar du på kanalen fotavtryck på jordytan på Lyngsat ser du att det går. Enligt Lyngsat behöver du en parabol som är minst 1,5 m i diameter, två meter är bätre.

    Signalen sänds på C-bandet, inte Ku som de "vanliga" kanalerna. Fördelen är att det går att täcka in ett mycket större område.

    Du behöver en stor parabol + en LNB ägnad för C-bandet, men du behöver inte en särskild box. Det blir en del jobb, men det kan väl vara roligt!

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Väl mycket jobb för att få in högervinklade nyheter kan jag tycka?
    Fox är ju religösa högern i USA..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Jo. Det är inget att se, men vi är väl inte här för att bestämma vad folk skall titta på.

    NASA tv har funnits på C-bandet på INTELSAT. Vet inte om den är kvar; det hade varit mer intressant för mig.

  7. #7
    Ok, tack för alla svar! Jag vet vad det är för typ av tv-kanal. Jag vill mest kolla på den i underhållningssyfte. Jag har tidigare rattat in MSNBC på Telestar 12 då räckte det med min nuvarande utrustning.
    Men då kan jag glömma med att få in FOX med min nuvarande utrustning i alla fall.

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    ixxa, tja, det finns en del andra kanaler också, den som var mest aktiv med detta som jag känner till är bosse.

    http://www.satwall.se/

    Å andra sidan har han två riktigt stora paraboler, egentligen är C-band mest lämpat för äldre analoga system som man använda tidigare, där har man oftast den storlek på parabolen som ger en bra signal och bra mottagning, syftet med C-band är ju att öka täckningsområdet, tyvärr så medför ju det att man måste offra andra fördelar som man har på Ku-bandet.

    Men om ditt syfte är att titta lite ibland eller så och mest i underhållningssyfte tycker jag du gör bättre in att investera i VPN, så att du kan titta på streaming från många olika länder, funkar definitivt på allt material som är gratis. Har själv tänkt att göra så för att kunna få tillgång till material som finns hos dom engelska kanalerna.

    http://www.vpnranks.com/5-best-vpns-for-streaming/

    Tänkte själv testa pureVPN för dom var billigast, tror inte jag kommer använda det så mycket men alltid trevligt kunna titta på streaming utan att drabbas av geo-blocking. Sedan stämmer det som du säger att MSNBC bara finns som FTA på Telstar12 men den ser ut att ligga på Ku-bandet så den borde du ju fortfarande kunna ta emot.

Liknande ämnen

  1. Ingen epg på Intelsat 0,8W
    Av ronaldo i forum Vu+
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-10-11, 18:13
  2. Thot/intelsat
    Av Balders-balle i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 21:59
  3. Intelsat 10-02 at 1.0°W
    Av ekno_ i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 15:06
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 14:17
  5. key 21 bad news
    Av Deas i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-29, 09:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss