Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: BOXER byte från newcs till oscam + tvheadend. Behöver hjälp jag med

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Ändra till
    [reader]
    ident = 0500:023200
    Nu fungerar det! Inklusive alla HD -kanaler! Stort tack till alla som hjälpte mig!

    Ny fråga: Fungerar alla boxerkanaler på det här viset? Har hört elaka rykten om att det finns mpeg4 kanaler som inte skall fungera?

  2. #12
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Mpeg4 kväver DVB-T2 godkänd mottagare eller CA mpeg4 (Viaccess) modul och HD kanaler kräver DVB-T2 godkänd mottagare eller CA CI+ (Viaccess) Modul
    Går att köra CardSHare med hjälp av Alex-CS enhet mot en godkänd mottagare eller CA mpeg4/CI+ modul.
    Läs mer på: SD-kanaler HD-kanaler och TV-leverantörer #Boxer
    Senast redigerad av Minime den 2015-10-17 klockan 13:00.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Mpeg4 kväver DVB-T2 godkänd mottagare eller CA mpeg4 (Viaccess) modul och HD kanaler kräver DVB-T2 godkänd mottagare eller CA CI+ (Viaccess) Modul
    Går att köra CardSHare med hjälp av Alex-CS enhet mot en godkänd mottagare eller CA mpeg4/CI+ modul.
    Läs mer på: SD-kanaler HD-kanaler och TV-leverantörer #Boxer
    hmm
    Jag har en dvbt2 mottagare (pci) som heter DVBSky T982 (http://www.dvbsky.net/Products_T982.html) och en kortläsare som jag köpt separat (phoenix).

    Behöver jag byta något av dessa för att få in mpeg4 kanalerna?

  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    21
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av fredriksk Visa inlägg
    Nu fungerar det! Inklusive alla HD -kanaler! Stort tack till alla som hjälpte mig!

    Ny fråga: Fungerar alla boxerkanaler på det här viset? Har hört elaka rykten om att det finns mpeg4 kanaler som inte skall fungera?
    Inklusive alla HD kanaler? Vilka är det. för mig funkar bara 1-HD,2-HD och 4-HD fick 5-HD att funka först men har inte fått till det igen. kanske måste testa göra om lite

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kolla på boxer hemsida men tv3hd
    fotboll hd hockey hd cmore hits hd cmore live hd

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 00:46
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 04:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss