Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kan inte ansluta via FTP!

  1. #1

    Kan inte ansluta via FTP!

    Hejsan!

    Det är nämligen så att jag har fått nyligen ny router av Bredbandsbolaget : Technicolor TG789vac och det är så att efter jag har köpt/fått det av bredbandsbolaget så kan jag inte ansluta längre på FTP program t.ex. fuzilla eller flashfxp. Jag har hittat den rätta ip (t.ex. 192.168.0.200) men när jag väl försöker ansluta så kommer det inte nå vart. Vad är det jag behöver göra för att kunna återigen ansluta till min dreambox. (Även testat kolla IP för dreambox då och testat den IP men inget vidare heller)

    EDIT: Innan jag bytte router så fungerade det normalt.
    Senast redigerad av Thrillofit den 2015-11-18 klockan 17:07.

  2. #2
    Löste sig med att stänga av DHCP i router inställning!

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    220
    Tackad
    16 gånger
    Det är inte en bra lösning då du måste sätta manuell IP på alla anslutna enheter (om du nu inte vill det). Följden blir då att en ny dator en eller mobil som ansluter ej når nätet. Antagligen har du satt en manuell IP på boxen som inte blev accepterad av routern. Jag rekommenderar nog att du har DHCP igång, sätter dynamisk tilldelning på dina enheter och låser IP mot MAC i routern istället.

Liknande ämnen

  1. Kan inte ansluta till min box.
    Av nixxz i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-02-02, 11:40
  2. Kan inte ansluta med DreamUp
    Av frasse i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-28, 21:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss