Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vilken CCCam till Wavefield S002 V3.02.04?

  1. #1

    Vilken CCCam till Wavefield S002 V3.02.04?

    Vilken CCCam till Wavefield S002 V3.02.04?

    Det finns bara xcam och jag fattar inte hur jag ska configurera denna.

    Mvh

    T

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har du tittat i vårt filarkiv? http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1296

    Installation av Plugin till Wavefield X-1000 C/T2

    Ladda ner alla filerna till ett USB-minne formaterat till FAT32 och spara alla filerna direkt på rooten av USB-minnet.

    Koppla USB-minnet till boxen, efter några sekunder så kommer det upp en ruta där du kan installera Plugin genom att trycka på röd knapp.

    OBS: Du kan även installera plugin genom Menu > Inställningar > Systemverktyg > Dataöverföring > Hämta data från USB-minne, tryck sedan röd knapp.

    När installationen är klar startas boxen om automatisk och plugin är installerad.

    Du kan välja att antingen konfigurera filen för anslutning innan du installerar Plugin eller editera filen sedan via FTP.

    För att använda mgcamd, newcamd eller cccam så måste filen cardclient.conf editeras.
    Denna fil finns på USB-minnet under mappen plugin/etc/protect/ eller i boxen efter installationen på var/etc/protect.

    När filen är editerad så måste cam startas.
    Menu > Plugin > välj sedan XcamClient, ändra startmetod till Automatisk genom att trycka röd knapp, välj sedan Ja. Tryck sedan grön knapp för att starta cam välj sedan Ja
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Ja, jag har sett detta men jag har en annan box tror jag, en S2002. Jag har xcam installerat, både den och xcam2. Jag har lagt in vad jag tror är rätt men får det inte att fungera. Jag har ingen fil som heter cardclient.conf på något av ställena som sagts här.

    Mvh

    T

  4. #4
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det är samma på båda boxar. Är samma box typ men olika tuners och lite annan hårdvara. Editera filen på USB pinnen innan du installerar. Finns den inte så skapa den. Tror det ska finnas en readme med hur du ska skriva för cccam line.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #5
    Hej, tack för info. Jag har pratat med support som självklart inte kunde ge mig besked på hur jag skulle göra. Jag förstår dem så det är inga problem. Det enda dom sa var att det skulle fungera med xcam2. Om jag nu hittar eller skapar cardclient.conf hur ska denna se ut?

    Mvh

    T

  6. #6
    Det fungerade ett tag med xcam men nu funkar inte viasat eller canaldigital. Vissa kanaler som SVT1HD och SVT2HD fungerar. Jag har provat mina cc rader och dom fungerar perfekt i en annan box. Finns det någon uppdatering till XCAM Client?

    Mvh

    Tobbe

  7. #7
    Har fortfarande inte fått det att fungera med xcam2

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2015-09-09, 14:59
  2. Kanallista Wavefield S2002 CI+
    Av generals i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-04-10, 20:19
  3. Wavefield S2002 CI+ HD, C More Fotboll HD och C More Hockey HD
    Av poolle i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-01-02, 22:09
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 13:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss