Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 48

Ämne: C more golf

  1. #31
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Letherface, jaha säger du det.

    Ser man på, SD lever vidare då antar jag. Lite lustigt dock för Comhem har ju knappast brist på plats i sitt Kabel-TV nät, det minns jag från någon artikel jag läste, tror det var information till samfälligheter eller liknande som fanns på deras hemsida för några år sedan. Där berättade dom att det inte fanns några planer på att gå över till DVB-C2 då dom enkelt kunde utöka från 64-QAM till 256-QAM men det var heller inget som skulle ske i närtid då det inte fanns något behov där heller. Dom ska alltså ha gott om plats för att skicka ut HD-kanaler. Tursamt nog så valde man i Europa, även för satellit och marknätet att satsa på MPEG4 direkt. Eftersom man låg en bra bit efter USA som körde HD med MPEG2 tidigt. Dom kanske också gått över till MPEG4, har inte så bra koll.

    Dessa trådar om just nya kort, pairing är intressanta att läsa, man vill ju veta lite vad som händer.

    Är inte alla nya HD kanaler pairade eller ?
    Comhem har dom kanalerna både i SD och HD.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  2. #32
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Letherface, men jaha ?

    Varför väljer man att köra ut både en SD och HD, är det inte dags att lägga ner med SD kanaler och verkligen flytta över till HD. Dom som inte har HDTV (vilket nog är mycket få personer vid det här laget) som kan ju fortfarande få bild från HD kanalerna via scart utgång eller liknande, det finns ju fortfarande på även moderna boxar.

    För mig är det obegripligt varför man fortsätter med SD, i alla fall vad gäller dom nya kanalerna. Sedan är det ju ingen ide att sända alla kanaler som HD antar jag, finns mycket material som inte är HD men ändå.

  3. #33
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Alla SHL matcher osv produceras i HD bla så det är visst ide med HD men av nån anledning så är dom bara Live kanalerna SD över satellit och Live HD bara på helgerna.
    Det är väl många med gamla boxar och TV apparater som har C More hos Comhem som är glada för det antar jag.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  4. #34
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jaha, är det så ?

    Jag trodde ju att i stort sett alla (speciellt) som är tokiga i sport uppgraderat till HD för länge sedan ?

    Bolagen, eller kanske leverantörerna som Viasat, CD, Comhem osv kanske borde börjar undersöka saken närmare så man kanske kan flytta över till HD. Att däremot skicka ut analoga kanaler (eller icke krypterade med DVB-C), som SD kanaler eller HD, i någon form av grundutbud är ju inte något jag är emot. Finns ju dom som struntar i TV och knappt ens tittar. Men man kan ju tycka att resten av kanalerna borde sända i MPEG4, SD samt i HD formatet där det går. Boxarna borde ju vara utbytta vid det här laget, dom har ju redan börjat sälja 4K TV-apparater, dom har ju rasat i pris grymt snabbt. Inte för att jag bryr mig så mycket om 4K, fast det ser underbart ut, speciellt när man är utomhus, dokumentärliknande saker, naturprogram och så. Men i övrigt är det overkill kanske.

    Jaja, vi får väl se vad som händer.

    Hade kanske önskat mer att man fick bort MPEG2 kanalerna som sänder i konstigt format, som Discovery Science såg ut förut innan dom gick över till MPEG4.

  5. #35
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Nu har även jag tappat signalen på C more golf HD, någon som vet något?

  6. #36
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Inga problem här med golfkanalen, kanske är något med din parabol, flyttat på sig eller rubbats ?

  7. #37
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Har 100% signal på alla HD kanaler förutom golf som har 49%.

    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Inga problem här med golfkanalen, kanske är något med din parabol, flyttat på sig eller rubbats ?
    ps

    när jag kollade nyss var det 80% och bra bild.
    Senast redigerad av ricki den 2016-02-03 klockan 18:29.

  8. #38
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ok, låter konstigt, om du har mycket bra på alla andra HD kanaler borde det inte skilja så mycket på Golf kanalen.

    Här är det inga problem i alla fall, alla mina kanaler ligger runt 92% på kvalite och 100% på signalstyrka. Sedan har jag runt S/N (db) 15-18 på alla kanaler och BER ger min inte något, helt rent. Å andra sidan har jag en Triax TDE-110 parabol, bra mycket större än vad man behöver. Hade 85 db från mätare vid LNB när jag mätta på CD och på Viasat så var det ännu högre, runt 100 eller något sådant. Så starkt att man måste köra med dämpning.

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Som sagt var så försvann signalen vid ca 14 tiden för mig, men nu är bilden jätte bra igen.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  10. #40
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ok, det kanske var något tillfälligt som drabbade alla ? vem vet dom kan ju göra något med satelliten eller något annat typ av underhåll av utrustning osv. Det är ju inget vi får reda på som slutkund. Om det återkommer gång på gång då är det nog något lokalt fel. Det kan ju vara så att du inte har så bra signal men att du får bra på andra satelliter, man får oftast olika kvalite, signalstyrka beroende på vilken transponder det är, horisontellt, vertikalt osv. Då kan man köra med en något större parabol så är det ju alltid bättre, speciellt får man mer marginal vid regn och snö.

    Värt att notera också är att vridningen på LNBn tydligen påverkar HD kanalerna mycket mer, jag har själv gjort fel på det några gånger. På SD kanalerna var det inte lika viktigt eller noga. Varför vet jag inte, men något som jag upptäckte dom gånger som jag mekat med paraboler. Fast det vare ett bra tag sedan nu.

Liknande ämnen

  1. Viasat Golf
    Av TomTitt i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-07, 12:44
  2. Golf
    Av UnderTakeHer i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 22:10
  3. VW Golf 1
    Av Qubsica i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 19:59
  4. Golf i TV
    Av squrq i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 12:18
  5. Golf och smartcard
    Av begosh i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 09:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss