Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: DB800HD SE clone "NO CA FOUND"

  1. #21
    När jag Flashat en bootloader så står det en IP-adress(den jag skrivit in i FerrariFiller) och under står det "Serial setup ** " och jag kan då surfa in i boxen från webläsaren, välja en fil och ladda in i boxen. I webläsaren står det sedan att man ska reboota. KLickar jag på den knappen så händer inget med boxen. Det står fortfarande IP och Serial . . . .
    Startar jag om boxen manuellt så får jag "2nd failed" med nån bild i bakgrunden med en USB-kontakt och en krets med ett varningsmärke framför.

  2. #22
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Fel bootloader fortfarande !

  3. #23
    Vet du vilken/vilka det skall vara ?

  4. #24
    Seniormedlem Larons avatar
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    166
    Tackad
    19 gånger
    Ingen aning när det gäller ferrari
    du kan byta sim bara köp a8p eller 2.10

  5. #25
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gnagis_99 Visa inlägg
    Här en bild på det
    Bra, då vet vi med säkerhet att du har ett Ferrari-kort. Forumet som gäller för Ferrari-boxarna är http://www.8a8f8.com/. Tyvärr har de inte lyckats att aktivera mitt konto fullständigt ännu, så jag har inte tillgång till att ladda ner alla filer än. Men vi kan köra på en SSL och en image som vi åtminstone vet ska fungera till din box. Nyare/andra versioner kan man ju fokusera på vid ett senare tillfälle. Du verkar ju ha hittat ett sätt, av allt du prövat, där du åtminstone kan flasha boxen - och det verkar fungera? Annars är det som tidigare nämnts Ferrari Filler som rekommenderas på deras forum.

    SSL87F verkar vara den (iaf. en av de) nyaste bootloaders till din box. Den måste du flasha in först:
    http://fam.8a8f8.com/download/dm800s...0se-SSL87F.nfi

    Flasha in den och reboota boxen. Efter att boxen startat upp (med ev. felmeddelanden) så kan du stänga av boxen (via menyn om det går), och dra strömmen.
    Sedan bör du kunna flasha in imagen den "vanliga" vägen (som du säkert känner till), dvs hålla inne power-knappen medans du kopplar in strömmen till boxen igen och vänta på *** STOP ***, surfa till IP-adressen som visas i LED-displayen och välja image. OE 2.0-images verkar inte stödjas alls av Ferrari, så versionen av min favoritimage OpenPLi blir troligtvis 2.1 som du hämtar här:
    http://fam.8a8f8.com/download/dm800s...li-jole911.nfi

    Tyvärr vill inte riktigt alla webbläsare fungera den här vägen. I Windows XP verkade det inte vara några problem, men i senare Windows-versioner och med vissa webbläsare kan man stöta på trubbel. Man klickar på "FLASH" och sedan står sidan bara och "tuggar" (även när det fungerar så kan den stå och tugga ett bra tag, säkert 2-4 minuter, innan man plöstligt kommer till progressbaren som då redan är på t.ex. 75%, så ha lite is i magen). Tydligen ska Opera vara den webbläsare som är störst chans att lyckas med, men jag har stött på problemet även med den. Får du problem den här vägen så tror jag inte det ska vara några konstigheter att flasha via t.ex. Ferrari Filler/DreamUp med USB till mini-USB-kabeln, precis som du tidigare gjort med bootloadern.

    Återkom om du får problem även med denna SSL och image.
    Senast redigerad av Jicarala den 2016-02-01 klockan 17:50.

  6. #26
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gnagis_99 Visa inlägg
    Vet du vilken/vilka det skall vara ?
    Du ska lämpligen använda samma ssl som din patchade image har. tex.ssl87F som är den nyaste vad jag vet.
    Normalt så drar du in rätt ssl först sedan utan att starta om boxen direkt in med din image.
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  7. #27
    Efter att stängt av eller startat om boxen så verkar det som allt försvinner, som jag tryckt in m.h.a DreamUp, FerrariFiller o.dyl.
    Enl. mina noteringar så var det "DM800se-SSL87F.nfi" och "newnigma2-dm800se-v3.3.3-FERRARI-ssl-87F_drhg_23-01-2013.nfi" jag laddade boxen med för nåt år sedan.
    Nu körde jag "Dreambox NFC Repair Tool SIM2 Edition v2.5 By YASSINOV" och med den kommer jag så pass långt att boxen startar dom första installationsstegen där man väljer t.ex språk.
    Gör jag sedan en omstart, så kommer jag tillbaks till R01: NO CA FOUND

    suck

  8. #28
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Det ska finnas en NFC för Ferrari sim med


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  9. #29
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av gnagis_99 Visa inlägg
    Efter att stängt av eller startat om boxen så verkar det som allt försvinner, som jag tryckt in m.h.a DreamUp, FerrariFiller o.dyl.
    Enl. mina noteringar så var det "DM800se-SSL87F.nfi" och "newnigma2-dm800se-v3.3.3-FERRARI-ssl-87F_drhg_23-01-2013.nfi" jag laddade boxen med för nåt år sedan.
    Nu körde jag "Dreambox NFC Repair Tool SIM2 Edition v2.5 By YASSINOV" och med den kommer jag så pass långt att boxen startar dom första installationsstegen där man väljer t.ex språk.
    Gör jag sedan en omstart, så kommer jag tillbaks till R01: NO CA FOUND

    suck
    Kolla så att SIM-kortet verkligen sitter i ordentligt, kanske kan vara värt att testa tvätta med typ Isopropanol på chippet. I den här tråden verkar trådskaparen ha samma problem som du, också med 800SE och Ferrari, dock utan lösning:
    http://www.8a8f8.com/threads/dm800hd...a-error.11808/

    Vet inte hur man vet om man behöver "recover bad sectors" men det kan vara värt att testa?

    Lite felsökningssteg saxat från annat forum:
    Kod:
    Try to flash bootloader for Ferrari sim SSl87F by using optiflasher and Fix Bad Sector "Sectors Recovery" method
    Then turn off and on power ...
    If box booting it is ok try to flash any ferrari image by using optiflasher and "Flashing by Network lan only" method
    If box not boot try to flash ferrari image by using optiflasher and Fix Bad Sector "Sectors Recovery" method.. it will take around one hour..
    Om det inte fungerar:
    Kod:
    Now try with "FerrariFiller"
    1-Open it.
    2-Select "Extras-recover bad sectors"
    3-Remove check from "Use Network"
    4-Click conect
    5-turn on power to box and then flash "SSl87F"
    After finish see if box booting or not...if not repeat steps and flash image.
    OptiFlasher är också från Yassinov, precis som Dreambox NO CA FOUND Repair Tool NCF SIM2.
    Senast redigerad av Jicarala den 2016-02-01 klockan 22:50.

  10. #30
    Då har jag några saker att testa ikväll :-)
    OptiFlasher har jag faktiskt inte testat än.
    Är det alltså som så att både Bootloadern och Image:en läggs på SIM-kortet ?
    Tack för tipsen och hjälpen från er alla.

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-10-13, 11:19
  2. DM800 HD SE Orginal "Error 01 NO CA FOUND"
    Av sat_freak i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 20:11
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 09:19
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 04:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss