Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Förslag på lösning

  1. #21
    Det förstår jag, men betyder det alltså att jag kan ta utgående kabel från mastförstärkaren och koppla in där? Om inte så har jag ett problem då marksändningarna här behöver både VHF och en UHF antenn.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. #22
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av andper Visa inlägg
    Det förstår jag, men betyder det alltså att jag kan ta utgående kabel från mastförstärkaren och koppla in där? Om inte så har jag ett problem då marksändningarna här behöver både VHF och en UHF antenn.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Om du läser databladet till multiswitchen så ser du att multiswitchen kan lämna 12VDC på den terresta ingången. Om det passar till din mastförstärkare vet jag inte, det får du ta reda på själv.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #23
    Gott! Tusen tack! Så vad är att föredra, en multiswitch eller kablar direkt till mottagarna? Ska man köra quad eller quattro LNB(såg att switchen klarar båda)?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #24
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av andper Visa inlägg
    Gott! Tusen tack! Så vad är att föredra, en multiswitch eller kablar direkt till mottagarna? Ska man köra quad eller quattro LNB(såg att switchen klarar båda)?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Om man siktar på åtta mottagare så tycker jag absolut att man bör fundera på en multiswitch lösning. En multiswitch lösning är mer modulär och kan uppgraderas om du skulle få fler användare. Det är enkelt att byta ut switchen till en likadan för 16 användare istället om det behovet skulle uppstå.

    Alternativet att använda octo-LNB (LNB med åtta utgångar) och åtta fyrvägs DiseqC-switchar blir klumpigare och går inte att bygga ut.

    Med facit i hand så ångrar jag att jag inte satsade på en multiswitch anläggning från början. Men min anläggning har ökat långsamt under många år från endast en mottagare till fyra-fem i dagsläget. Jag kör octo-LNB med lösa DiseqC-switchar och har länge funderat på att ersätta det hela med en multiswitch istället.

    Moderna multiswitchar klarar både quad och quattro LNB så det spelar egentligen ingen roll vilket man väljer. Förr var det bara quattro LNB som fungerade ihop med multiswichar men det har som sagt ändrats.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Förslag på HD-box önskas
    Av ranchn i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 15:24
  2. Förslag??
    Av hajenhajen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 11:56
  3. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 00:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss