Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 28

Ämne: Köpråd - val av vu box

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av b-fire Visa inlägg
    Jag köpte en Solo SE v2 med twintuner T2 från Tyskland (ca 2000:- inkl frakt). Supernöjd. Den har ingen fläkt och vilket gör att den är ljudlös. Spelar in till min nas.
    hmmmmm

    låter som att den kommer att gå varm med tiden...........

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av lasaq Visa inlägg
    hmmmmm

    låter som att den kommer att gå varm med tiden...........
    Nja. Nätagget är ju inte inbyggd i boxen som duo. Sen har den inte plats för hårddisk som skulle alstra värme.

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Det är twintunern som alstrar värme.

    Gigablue UHD Quad 4K
    VU+ Solo2.
    Openpli 8.1
    Oscam, Oscam-emu
    parabol 90 med motor
    parabol 75 fast

  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2016
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Jag valde en Vu+ Solo 4k när min riktigt gamla Vu+ Duo nyligen dog efter många års trogen tjänst.

    Inte för att jag i första hand behöver 4k utan för de mycket trevliga tunerna den har. De är av typen FBC, Full Band Capture. Om man kopplar Unicable/SatCR LNB eller switchar till dom så beter sig varje fysisk tuner som fyra logiska SCR tuners. Det gör i min konfiguration att jag med ett huvud har fem tuners som fritt kan välja godtycklig transponder från samma satellit :-) Till det så kan man förstås (som vanligt numera) använda flera kanaler från samma transponder. Med gamla mottagaren råkade vi för ofta ut för tunerna inte räckte till för tittande, streamande lokalt och inspelning. Det har inte hänt någon gång med den nya :-) När jag provocerar den att streama/spela in samtidigt så fungerar sex galant, men den sjunde hackar och en åttonde vill den inte starta - antagligen mjukvaran som begränsar för hårdvaran kan nog åtta tror jag. Då lyckades jag använda bara fyra av fem tuners :-)

    Enda nackdelen jag kan komma på är den är lite dyrare och programvaran inte riktigt hunnit ikapp hårdvaran på alla punkter.

    Jag har kopplat min Vu+ Solo 4k till ett Inverto IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP och kopplat ena tunern till Unicable/SatCR-kontakten på huvudet och den andra tunern till den ena legacy-kontakten på huvudet. Alltså två kablar. Provar nu först OpenVIX och OSCam med Canal Digital. Fungerar klockrent. Man kan stoppa i hårddisk, men jag spelar in på en NAS. Jag har inte stoppat något extra tunerkort, det behöver jag inte :-) Men om man gör det så tänk på att de som finns nu inte är FBC utan vanliga tuners.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kissen Visa inlägg
    Jag valde en Vu+ Solo 4k när min riktigt gamla Vu+ Duo nyligen dog efter många års trogen tjänst.

    Jag har kopplat min Vu+ Solo 4k till ett Inverto IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP och kopplat ena tunern till Unicable/SatCR-kontakten på huvudet och den andra tunern till den ena legacy-kontakten på huvudet. Alltså två kablar. Provar nu först OpenVIX och OSCam med Canal Digital. Fungerar klockrent. Man kan stoppa i hårddisk, men jag spelar in på en NAS. Jag har inte stoppat något extra tunerkort, det behöver jag inte :-) Men om man gör det så tänk på att de som finns nu inte är FBC utan vanliga tuners.
    Funkar alla kanaler med denna konfiguration?
    Alltså även de pairade, T.ex. Hockey, Live2-4, Motors HD

  6. #16
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2016
    Inlägg
    13
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    Funkar alla kanaler med denna konfiguration?
    Alltså även de pairade, T.ex. Hockey, Live2-4, Motors HD
    Motors TV HD fungerar finfint så det är frågan om den verkligen är paired. CMore har jag inte så ingen aning med Live och Hockey tyvärr. Kanske någon annan som vet om de fungera via OSCam?
    Vu+ Solo 4k
    Blackhole, OSCam
    Parabol 90 cm med Inverto Unicable IDLB-QUDL42-UNI2L-1PP

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    Är solo2 bättre än duo2..?

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tjena Visa inlägg
    Är solo2 bättre än duo2..?
    Tvärtom, Duo2 är en dyrare box med mer kraftfull hårdvara än Solo2. Men allt beror ju på vad du behöver och är beredd att betala?
    Solo2 är nog den box som ger mest "bang for the buck". Alltså den har allt som de flesta kan tänkas behöva till ett riktigt bra pris. Men är man entusiast (som jag) och vill ha det bästa väljer man Duo2 (eller Solo4K).

    Jämför de olika modellerna i tabellen längst ner på denna sida: http://vuplus.com/sub/sub0105.php
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    Jaha,så duo2 är näst bäst efter solo4k,
    skiljer ju bara 1000kr ungefär...är det värt att lägga på lite och köps en solo4k?
    Vad finns det för image till solo4k? Kan man hs cccam på den

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Solo4K är det nya flaggskeppet. Dock så bygger det på en annan processor-arkitektur (ARM istället för MIPS) vilket göt att inte all programvara funkar på den ännu. Det kan t.ex. bli lite problem att installera plugins eller softcams för närvarande. Det rättar väl till sig med tiden men just nu får man tänka på det om man köper en Solo4K och noga kolla upp vad som funkar eller inte. Man kan inte ta för givet att allt funkar på Solo4K ännu.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Nas köpråd
    Av pazante i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-07-19, 23:06
  2. HTPC Köpråd
    Av frasse i forum HTPC
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-10, 20:13
  3. köpråd Dvb-C
    Av pazante i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 12:23
  4. Köpråd
    Av mmmvvv i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 17:29
  5. Köpråd!
    Av vägkung i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-05-03, 19:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss